دبیرخانه کشاورز شهرستان اصفهان:

سیل شرق اصفهان به کشاورزی آسیب وارد نکرد

دبیر خانه کشاورز شهرستان اصفهان گفت: سیل روز گذشته منطقه شرق اصفهان بیشتر در منطقه کوهپایه منجر به خسارت به راه ها و قنات ها شد و خوشبختانه بخش کشاورزی دچار آسیب جدی نشده است.

حسینعلی میراحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در خصوص خسارت بخش کشاورزی ناشی از سیل روز گذشته (دوشنبه) شرق اصفهان، اظهار کرد: سیل بیشتر در بخش کوهپایه بود که خوشبختانه در آن منطقه میزان کشاورزی کم است، همچنین انتهای سیل در بخش بن‌رود به روستای باقرآباد، کبریت و شریف‌آباد رسید که خوشبختانه در آن مناطق خسارت زیادی به محصولات کشاورزی وارد نشده است.

وی افزود: البته میزان خسارت سیل به جاده‌ها بالا بود که هنوز اعلام هزینه نکرده اند.

دبیر خانه کشاورز شهرستان اصفهان با بیان اینکه سیل روز گذشته گذرا بود و تنها جاده ها باید تعمیر و بازسازی شود، اظهار کرد: البته در بخش کوهپایه قنات ها دچار آسیب و خسارت شدند و زیر گل و لای رفتند، اما خسارت محصولات کشاورزی بسیار کم بوده است، همچنین در بن‌رود بیشتر خسارت مربوط به جاده‌ها بود.

وی در خصوص خسارات کشاورزی ناشی از تخم ریزی پروانه‌ها پیش از سیل روز گذشته، اظهار کرد: متاسفانه لارو پروانه‌ها خسارت زیادی به محصول یونجه در منطقه شرق اصفهان وارد کرده است.

میراحمدی گفت: بعد از بارندگی فرروردین ماه، پروانه های بسیاری وارد منطقه شرق اصفهان شد که در خصوص آسیب این حشره با جهاد کشاورزی مذاکره کردیم، اما این سازمان در بیانیه‌ای اعلام کرد که پروانه‌ها هیچ ضرری برای کشاورزی ندارند و حتی برای خوراک پرندگان مفید هستند.

وی افزود: متاسفانه بعد از تخم ریزی پروانه ها، تخم‌ها تبدیل به لارو شده و کل محصولات یونجه شرق اصفهان از بین رفت.

دبیر خانه کشاورز شهرستان اصفهان در خصوص اینکه آیا لارو پروانه‌ها به محصول غله و گندم آسیب زده اند یا خیر؟ گفت: با توجه به اینکه محصول گندم قوی است، لاروها توان آسیب به این محصول را ندارند و این محصول از 20 روز آینده برداشت می شوند.

وی در خصوص میزان خسارت محصول یونجه ناشی از لارو پروانه ها، اظهار کرد: میزان خسارت را سازمان جهادکشاورزی باید اعلام کند، اما رقم بالایی است.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید