هشدار به رانندگان ادوات کشاورزی در جاده‌های ایلام

  • تاریخ انتشار : 1398/3/21 ساعت : 10:41 - 4 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : ایلام
رئیس پلیس راه استان ایلام از توقیف ادوات کشاورزی متخلف بویژه کمباین‌ها در سطح جاده‌های استان خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ «رضا همتی‌زاده» اظهار کرد: با توجه به افزایش تردد انواع ادوات کشاورزی بویژه کمباین همزمان با فصل برداشت محصولات و به منظور پیشگیری از تصادفات دلخراش رانندگی به تمامی تیم‌های گشتی پلیس راه ابلاغ شده که با رانندگان این دسته از وسایل نقلیه که قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت نمی‌کنند برخورد شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه بعضاً مشاهده می‌شود برخی از رانندگان کمباین نسبت به حرکت درآوردن وسیله نقلیه خود بدون علائم و تجهیزات ایمنی و با تیغه‌های برش در سطح جاده‌ها اقدام می‌کنند که بسیار خطرناک بوده و در صورت برخورد با وسایل نقلیه موجب مجروح و یا کشته شدن رانندگان و سرنشینان وسایل نقلیه مقابل می‌شود.

رئیس پلیس راه استان ایلام تصریح کرد: به همین منظور در اجرای دستور مقام قضائی به تمامی تیم‌های گشتی پلیس راه استان ابلاغ شده در صورت مشاهده این دسته از وسایل نقلیه که در سطح جاده‌ها تردد می‌کنند و به وسیله کامیون‌های کفی حمل نمی‌شوند نسبت به توقیف آنها اقدام شود.

وی ادامه داد: تمامی ماشین‌های کشاورزی برابر ماده ۳۹ آئین نامه ایمنی ماشین‌ها و ادوات کشاورزی ملزم به نصب علائم هشداردهنده، چراغ‌های روشنایی و چراغ‌های گردان احتیاط جهت تردد در سطح جاده‌ها هستند.

سرهنگ همتی در پایان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد ۵۰۰ دستگاه از ادوات کشاورزی استان با همکاری اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با نصب شبرنگ و علائم هشداردهنده به منظور افزایش ایمنی تردد و کاهش تصادفات رانندگی نمایان‌سازی شده‌اند.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید