ایجاد بیش از ۸۰ هکتار خسارت در آتش سوزی اراضی بوشهر

  • تاریخ انتشار : 1398/3/18 ساعت : 14:16 - 4 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : بوشهر
‌فرماندار دشتی اظهار کرد: با توجه به بارش مطلوب این ارتفاعات مستعد آتش سوزی هستند که می‌طلبد دستگاه‌های اجرایی آموزش‌های لازم برای نیروهای مردمی را در دستور کار قرار دهند.

‌به گزارش ایسنا، عبدالله نادری در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان دشتی گفت: از همه ظرفیت‌ها برای اطفای حریق کوه سیاه دشتی استفاده می‌شود، همچنین پیگیر اعزام بالگرد و پهپاد به این منطقه برای خاموش کردن آتش هستیم.

هشدارها در خصوص آتش سوزی جدی گرفته شود

وی تاکید کرد: ادارات جهاد کشاورزی و کارخانه سیمان و دیگر دستگاه‌های اجرایی هشدارهای لازم در خصوص آتش سوزی به رانندگان خود بدهند و آنها این هشدارها را جدی بگیرند.

اعزام بالگرد و پهپاد به مناطق حادثه دیده

سرپرست مدیریت بحران استان بوشهر با اشاره به وقوع آتش سوزی در ارتفاعات کوه سیاه گفت: امسال با توجه به بارندگی مطلوب پیش بینی وقوع چنین حوادثی در سطح استان می‌شد و در همین راستا نیز از قبل جلسات مختلفی در سطح استان برگزار شده است.

جهانگیر دهقانی با تاکید بر ضرورت اطلاع رسانی به موقع اظهار کرد: با توجه به صعب العبور بودن منطقه پیگیر اعزام بالگرد و پهپاد به منطقه هستیم.

وسعت بسیار بالای آتش سوزی در کوه سیاه

مدیر کل منابع طبیعی استان بوشهر عنوان کرد: تاکنون ۲۰ مورد آتش سوزی در اراضی ملّی استان رخ داده که به بیش از ۸۰ هکتار خسارت وارد کرده است.

غلامرضا منتظری افزود: بیشترین آتش سوزی مربوط به دشتی و دشتستان بوده که با ورود به موقع نیروها آتش مهار شده ولی آتش سوزی کوه سیاه در وسعت بسیار بالایی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اعزام امکانات دستگاه‌های اجرایی و نیروهای مردمی به منطقه، تصریح کرد: با توجه به وسعت بالای آتش و صعب العبور بودن مسیر نیروهای حفاظت و امکانات از شهرستان‌های هم‌جوار به منطقه اعزام شدند.

مدیر کل منابع طبیعی استان بوشهر بیان کرد: پیگیر اعزام بالگرد به منطقه هستیم و در همین راستا مکاتباتی نیز صورت گرفته است، اما در حال حاضر مشکل اصلی ما عدم ارتباط با منطقه به دلیل کوهستانی بودن است.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید