با محوریت تعریف پروژه‌های همکاری مشترک در سطح منطقه برگزار شد؛

نشست دبیرکل سازمان همکاری‌های اقتصادی منطقه‌ای اکو با رئیس جهاد دانشگاهی

نشست مشترک دکتر هادی سلیمان‌پور، دبیرکل سازمان همکاری‌های اقتصادی منطقه‌ای اکو و دکتر حمیدرضا طیبی، رییس جهاد دانشگاهی برگزار شد.

به گزارش ایسنا، نشست مشترک دکتر هادی سلیمان پور، دبیرکل سازمان همکاری‌های اقتصادی منطقه‌ای اکو و دکتر حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی با محوریت تعریف پروژه‌های مشترک، هم راستا با اهداف جهاد دانشگاهی و سازمان اکو در سطح کشور و منطقه امروز چهارشنبه، ۲۲ خرداد در دفتر مرکزی این نهاد برگزار شد.

در ابتدای این نشست دکتر طیبی به معرفی محصولات، خدمات و فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در زمینه‌های مهندسی و علوم، پزشکی و سلامت، کشاورزی و منابع طبیعی و علوم انسانی و اجتماعی پرداخت.

وی افزود: یکی از کارهایی که در حال حاضر شروع کردیم بحث نمک زدایی از نفت است که پایلوت آن را به خوبی انجام دادیم. در حوزه مکانیک نیز بر روی دکل حفاری نفت و دانش مته حفاری کار کردیم و در حال تولید قطعات آن هستیم. بازوهای بارگیری نفت خام هم در خارک نصب شده و در حال بارگیری است.

رئیس جهاد دانشگاهی تصریح کرد: از دیگر کارهای موفق این نهاد می‌توان به فیلترالکترواستاتیک، فیلترهای کیسه‌ای، فرستنده‌های رادیویی، فرستنده تلویزیون دیجیتال، سیستم‌های کنترل تردد و دسترسی، طراحی و تولید تور پرورش ماهی در قفس، فعالیت‌های پژوهشگاه رویان و مرکز درمان ناباروری و اصلاح نژادهای سبک و سنگین ایران را معرفی کرد.

دکتر طیبی با تاکید بر این که ویژگی مجموعه خودباوری بودن آن است، گفت: به شدت علاقه مند به این هستیم که فعالیت‌های خود را در قالب محصول صادر کنیم و انتقال دهیم. کارهای آموزشی، پژوهشی و فرهنگی مشترک با سایر کشورها داشته باشیم.

وی افزود: این نهاد آمادگی همکاری با سازمان اکو را دارد.

در ادامه دبیرکل سازمان همکاری‌های اقتصادی منطقه‌ای اکو پس از معرفی سازمان اظهار کرد: عمده فعالیت‌های این سازمان توسعه‌ای و اقتصادی است و علاقه مند به موضوع سیاسی نیستیم.

دکتر سلیمان پور تصریح کرد: در سازمان چیزی به نام چشم انداز ۲۰۲۵ میلادی تعریف و شش حوزه برای فعالیت در این سال‌ها انتخاب شده است.

دبیرکل سازمان همکاری‌های اقتصادی منطقه‌ای اکو همچنین تاکید کرد: با توجه به ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی در حوزه‌های مختلف آمادگی همکاری کامل با این نهاد را داریم.

بنا بر اعلام روابط عمومی جهاددانشگاهی، توسعه فعالیت‌های بین المللی به منظور تجاری سازی یافته‌های پژوهشی جهاد دانشگاهی در حوزه فنی و مهندسی و سلامت در درمان از اهم اهداف این نشست بود.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید