افزایش شانس حضور بانوی دوچرخه‌سوار ایران در المپیک ۲۰۲۰

رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری ایران با بیان اینکه سهمیه‌های قطعی المپیک در مهرماه سال جاری مشخص می‌شود، گفت: سمیه یزدانی در ماده استقامت جاده با کسب رتبه سوم قهرمانی آسیا شانس زیادی برای حضور در المپیک ۲۰۲۰ توکیو دارد.

خسرو قمری در حاشیه برگزاری مسابقات بین‌المللی دوچرخه‌سواری کوهستان در بروجن در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به برگزاری مسابقات بین‌المللی دوچرخه‌سواری کوهستان برای نخستین بار در ایران به میزبانی بروجن، گفت: این مسابقات دارای امتیاز ویژه برای سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو است.

رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری ایران با اشاره به برگزاری دوره‌های تخصصی داوری برای دوچرخه‌سواران و داوران با حضور نماینده فدراسیون جهانی در روزهای گذشته، افزود: امید است میزبانی بروجن فتح بابی برای آغاز میزبانی ایران از این مسابقات در سال‌های آتی باشد.

وی پیست دوچرخه‌سواری کوهستان سیاسرد بروجن را در نوع خود منحصر به فرد خواند و اظهار کرد: این پیست مورد تأیید نماینده فدراسیون جهانی بوده و از جانمایی ویژه‌ای برخوردار است که می‌توان بر حرکت دوچرخه‌سواران در همه مسیر مسابقه نظارت داشت.

قمری با بیان اینکه سهمیه‌های قطعی المپیک در مهرماه سال جاری مشخص می‌شود، گفت: سمیه یزدانی در ماده استقامت جاده با کسب رتبه سوم قهرمانی آسیا شانس زیادی برای حضور در المپیک ۲۰۲۰ توکیو دارد.

رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری ایران تصریح کرد: اگر نفرات اول و دوم این مسابقات که به واسطه حضور در رنکینگ جهانی سهمیه المپیک را کسب کرده‌اند تا مهرماه سال جاری رتبه خود را حفظ کنند سمیه یزدانی نیز سهمیه قطعی المپیک را از آن خود می‌کند.

وی با بیان اینکه دوچرخه‌سواری ایران در المپیک ۲۰۱۶ سه نماینده مرد در رشته جاده داشت، ادامه داد: در ماده جاده اکنون نیز سهمیه غیرقطعی المپیک ۲۰۲۰ را کسب کرده‌ایم و در دیگر ماده‌های دوچرخه‌سواری نیز منتظر برگزاری مسابقات آسیایی و جهانی هستیم.

قمری با تأکید بر اینکه چهارمحال و بختیاری نیز دوچرخه‌سواران قهرمان بزرگی در گذاشته داشته است، خاطرنشان کرد: در زمینه استعدادیابی فعالیت‌های خوبی صورت گرفته و منتظر ظهور قهرمان‌های جدید در استان‌ها هستیم.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید