افتتاح نمایشگاه آثار دانشجویان دانشگاه هنرهای اسلامی تبریز با حضور وزیر علوم

نمایشگاه فروش محصولات و آثار دانشجویان دانشگاه هنر اسلامی تبریز با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری افتتاح شد.

به گزارش ایسنا، مهدی محمدزاده، معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه هنر اسلامی تبریز در این بازدید با ارائه توضیحاتی در خصوص این نمایشگاه اظهار کرد: نمایشگاهی که امروز با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری افتتاح شد، فروشگاه و نمایشگاه دائمی کارآفرینی دانشجویان صنایع دستی دانشگاه هنرهای اسلامی و هنرمندان سنتی است.

وی گفت: تعدادی از آثار هنرمندان این حوزه هم در کنار آثار دانشجویان به فروش می‌رسد و برگزاری این نمایشگاه زمینه تعامل هنرمندان سنتی و دانشگاهی این را فراهم می‌کند.

غلامی در ادامه از آثار خانه دانشگاه هنر اسلامی تبریز بازدید کرد، آثار خانه دانشگاه هنر اسلامی تبریز در سال ۹۰ با هدف ایجاد ترغیب و تشویق در بین اساتید جوان و دانشجویان و گردآوری و نمایش آثار فاخر و برگزیده افتتاح شد.

آثار موجود در این مجموعه مربوط به رشته‌های هنرهای صنایع اسلامی مانند سفال، شیشه، نگارگری، فلز چوب، فرش و هنرهای بین رشته‌ای است.

برخی زیرشاخه‌های هنری از قبیل مشبک، منبت و معرق کاری، چوب قلم‌زنی، فلزات، جواهرسازی، مینا تراشی و نقاشی روی شیشه، فلز، هم‌جوشانی شیشه، انواع سفال، تذهیب، مینیاتور، بافت و طراحی فرش را می‌توان در آثار این مجموعه مشاهده کرد.

در پایان این بازدید، وزیر علوم به توصیه یکی از دانشجویان در دفتر آثار خانه دانشگاه هنر اسلامی یادگاری نوشت.

غلامی در ادامه از کتابخانه دانشگاه هنرهای اسلامی تبریز و کارگاه چوب و هنر به کاری این دانشگاه بازدید کرد.

افتتاح نخستین دانشکده چند رسانه‌ای دانشگاه هنر اسلامی تبریز با حضور وزیر علوم

یونس سخاوت، رئیس دانشکده چند رسانه‌ای دانشگاه هنر اسلامی تبریز در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: این دانشکده در دو رشته چند رسانه‌ای در مقطع کارشناسی و هنرهای یارانه‌ای در مقطع کارشناسی ارشد در گرایش‌های تولید بازی‌های یارانه‌ای، طراحی و شبیه‌سازی هوشمند و هنرهای چند رسانه‌ای دانشجو می‌پذیرد.

وی افزود: ظرفیت پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی در این دانشکده ۶۰ نفر و در مقطع ارشد ۳۰ نفر بوده و سال گذشته اولین فارغ‌التحصیلان از این دانشکده خارج شدند.

رئیس دانشکده چند رسانه‌ای دانشگاه هنر اسلامی تبریز خاطرنشان کرد: تولید بازی‌های یارانه‌ای، گیم، اپلیکیشن موبایل، انیمیشن و محصولات فضای مجازی از حوزه فعالیت‌های این دانشکده است.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید