اعلام برنامه‌های روزهای فرهنگی ترکمنستان در ایران

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با همکاری رایزنی فرهنگی کشورمان در ترکمنستان و وزارت فرهنگ ترکمنستان، طی روزهای ۲۶ تا ۲۸ خردادماه جاری روزهای فرهنگی ترکمنستان در ایران را برگزار می‌کند.

به گزارش ایسنا، آئین افتتاحیه این برنامه فرهنگی صبح یکشنبه (۲۶ خردادماه) با حضور و سخنرانی آتاگلدی شاه‌مراداف، وزیر فرهنگ ترکمنستان، ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سفرای خارجی و شخصیت‌های فرهنگی در محل تالار وحدت برگزار می‌شود.

دیدار و گفت‌وگو وزیر فرهنگ ترکمنستان با رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، اجرای موسیقی سنتی ترکمنی، اجرای حرکات آئینی، کنفرانس مطبوعاتی وزیر فرهنگ ترکمنستان و ریاست سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، بازدید هنرمندان از ایران مال از جمله برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای برگزاری روزهای فرهنگی ترکمنستان در ایران هستند.

همچنین، نمایشگاه هنرهای تجسمی، صنایع دستی، لباس سنتی بعد از ظهر یکشنبه با همکاری اداره‌کل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور و سفارت ترکمنستان در تهران در محل خانه هنرمندان ایران افتتاح می‌شود.

مراسم رونمایی از کتاب‌های رئیس جمهور ترکمنستان در کتابخانه ملی و دیدار وزیر ترکمنستان با مشاور رئیس جمهور و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی از برنامه‌های روز دوشنبه ۲۷ خردادماه به شمار می‌رود.

برگزاری کارگاه هنری و نشست با هنرمندان ایرانی، نمایش فیلم و اجرای موسیقی در خانه هنرمندان از دیگر برنامه‌های روز دوم است.

همچنین آئین اختتامیه و پایانی این رویداد هنری و فرهنگی، روز سه‌شنبه ۲۸ خردادماه با اجرای موسیقی سنتی در سالن سعدی برج میلاد برگزار خواهد شد.

میزگرد با موضوع جاده ابریشم با هنرمندان و تاریخ‌دانان ایرانی در خانه هنرمندان با هماهنگی مؤسسه اکو، نمایش فیلم در خانه هنرمندان و بازدید هنرمندان ترکمنی از برج میلاد از برنامه‌های پیش‌بینی شده در روز پایانی این رویداد فرهنگی است.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید