اثرات صنعت مد بر محیط زیست/مخالفت وزرای انگلیس با راهکارهای مجلس نمایندگان در حوزه لباس

بربری، شرکت معروف تولید کننده پوشاک لوکس بدلیل آنچه که "حفاظت از برند" نامیده شده، محصولات به فروش نرسیده سال گذشته خود به ارزش بیش از سی میلیون یورو را آتش زده است.

دولت بریتانیا فهرست پیشنهادات نمایندگان این کشور مبنی بر "پاکسازی صنعت مد" را رد کرد.

به گزارش عصر ایران به نقل از "بی‌بی‌سی"، نمایندگان مجلس بریتانیا از وزاری این کشور خواستند تا به دوره شرایط ضعیف کاری و دور ریز صنعت لباس‌، پایان دهند.

آنها 18 توصیه برای حفظ بیشتر محیط زیست و تقویت بازار کار ارائه دادند که همگی آنها رد شدند.

صنعت مد نه تنها یک صنعت آلاینده به شمار می‌آید، بلکه دفن  آن زمین را نابود و پر شدن آن از پارچه نیز منجر می‌شود. شسته شدن لباس‌ها باعث ورود فیبرهای لباس به درون آ‌ب‌‌های زیرزمینی یا دریاها خواهد شد.

سخنگوی دولت در این زمینه گفت: پیشنهاد نمایندگان تاثیر سریعی روی صنعت مد می‌گذارد و برخی از این پیشنهادات در حال انجام است.

در میان  پیشنهادات "کمیسیون ارزیابی محیط زیست" نمایندگان" شاهد "جریمه مالی"  تولیدکنندگان در جهت ایجاد صندوق برای بازیافت بهتر لباس هستیم. ممنوعیت سوزاندن یا دفن لباس‌های فروخته نشده که قابلیت استفاده یا بازیافت مجدد را دارند، از دیگر پیشنهادات این سازمان به شمار می‌آید.


آنها همچنین خواستار رعایت  قواعد "اجباری زیست محیطی" برای خرده فروشانی شدند که ترنور مالی بیش از  36 میلیون پوند دارند.

یکی از راهکارهای این سازمان نیز تغییرات مالیاتی به عنوان پاداش برای کسانی است که به بازیافت، تعمیر و استفاده مجدد از لباس‌ها می‌پردازند.

مری کرگ، نماینده مجلس نمایندگان در "کمیسیون ارزیابی محیط زیست" در این خصوص گفت: تولیدکنندگان صنعت مد موظف به پاکسازی کوه‌های زباله‌ی تولیدی خود هستند.

دولت بریتانیا تلاش دارد تا اقدامات مخرب محیط زیست را محدود و از و بهره برداری نادرست کارگران بکاهد.

مسئله دفن یا سوزاندن سالانه  300 هزار تن لباس نو و دست دوم شوک بزرگی برای مردم محسوب می‌شود.


به گزارش یورو نیوز، بربری، شرکت معروف تولید کننده پوشاک لوکس بدلیل آنچه که "حفاظت از برند" نامیده شده، محصولات به فروش نرسیده سال گذشته خود به ارزش بیش از سی میلیون یورو را آتش زده است.

اقدام بربری در آتش زدن این تولیدات با انتقادهای زیادی از سوی سهامداران شرکت همراه بوده است. جدا از این انتقادها که بر مبنای نگرانی های زیست محیطی است بحث بر سر حیف و میل کردن اموال و کالاها توسط برندهای لوکس با این اقدام بربری بالا گرفته است.

با این وجود با این طرح مخالفت کرده و اقدامات داوطلبانه را بر مالیات و ممنوعیت‌ها ترجیح می‌دهند.

هدف این پیشنهادها کاهش آلایندگی کربن، آب و تولید کمتر ضایعات است.

دولت همچنین معتقد است که باید راه‌های خلاقانه بازیافت پارچه به جای دفن یا سوزانده شدن آنها در دستور کار قرار گیرد.


نظر خود را ثبت کنید