نماینده مجلس: تورم عمومي اقتصاد باعث افزايش قيمت خودرو شد

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: رشد شدید نرخ تورم در یک‌سال گذشته بر روی قیمت خودرو اثرگذار بوده و موجب افزایش بهای آن در بازارها شد.


به گزارش عصر ایران جلال میرزایی با بیان این‌که کاهش ارزش پول ملی، افزایش قیمت مواد اولیه و کمبود یا دردسترس نبودن آن به‌دلیل کاهش شدید واردات، از جمله عوامل افزایش قیمت خودرو است، گفت: هرچه تقاضا بیشتر و عرضه کم باشد، طبیعتاً افزایش قیمت‌ها را در پی خواهد داشت.


نماینده مردم ایلام، ایوان و چرداول در مجلس افزود: دلالان و سودجویان به‌شدت در بازار خودرو فعال هستند و بر روی قیمت‌ها تأثیر می‌گذارند.


وی تأکید کرد: وادارکردن خودروسازان به فروش محصولات‌شان با قیمت‌هایی بسیار کمتر از بازار، موجب التهاب شدید در بازار خودرو شد و برای رفع آن، این شرکت‌ها باید محصولات را باتوجه به تقاضای موجود قیمت‌گذاری کنند تا حاشیه سود از بین رفته و زمینه کاهش نرخ خودروها فراهم شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر باتوجه به عدم همکاری برخی شرکای خارجی خودروسازان، مشکل پاسخ‌گویی تعهدات قبلی این شرکت‌ها وجود دارد که خودروسازان با ارائه پیشنهادهایی به‌دنبال جلب رضایت مشتریان هستند.

میرزایی با بیان این‌که عدم عرضه خودرو به بازار به‌صورت تعمدی از سوی خودروسازان، موجب زیان مالی این شرکت‌ها است، گفت: خودروسازان مشکلات فراوانی در زمینه مالی و اقتصادی دارند و دپوی خودرو در پارکینگ‌ها، موجب زیان بیشتر این شرکت‌ها و افزایش هزینه‌های آن‌ها خواهد شد.


نظر خود را ثبت کنید