فردا؛ سالگرد حسرت فوتبال ایران

  • تاریخ انتشار : 1398/4/3 ساعت : 13:37 - 4 سال قبل
  • از گروه : ورزشی
  • زیرگروه : توپ و تور

به گزارش عصرایران؛ مهدی جم - یک سال از جام جهانی 2018 فوتبال می گذرد. برای بعضی از تیم ها همراه با تلخی و شیرینی بود. برای تیم ملی ایران ابتدا شیرین بود اما در انتها به این صورت نبود. یوزهای ایران اما علی رغم حذف از مرحله گروهی آن هم مقابل تیم های بزرگ جهان مثل اسپانیا و پرتغال، عملکرد قابل قبولی به نمایش گذاشتند.

تیم ملی از مرحله گروهی که به نوعی گروه مرگ لقب گرفته بود توانست 4 امتیاز کسب کند. این باعث شد تا آسیا هم به جهان ثابت کند که می تواند حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد.

جام جهانی 2018 شاید برای ایرانی ها از خاطره ها نرود. به این خاطر که شاگردان کی روش عملکرشان آنقدر خوب بود که تا به امروز مردم در فضای مجازی صحنه هایی از بازی خوب تیم ملی را در صفحه های اینستاگرام خود به نمایش می گذارند. از صحنه های بازی اول مقابل مراکش گرفته تا بازی مقابل اسپانیا و پرتغال.

تیم ملی ایران این شانس را داشت که شگفتی ساز هم شود اما شاید بی دقتی باعث شد که این اتفاق رخ ندهد و حسرتش را همیشه مردم بخورند. یوزهای ایران مقابل پرتغال آن هم در بازی آخر و در دقایق پایانی بازی می توانستند هدیه بزرگی به جامعه فوتبال و مردم ایران بدهند.

صحنه از دست رفتن توپ مهدی طارمی که اگر به گل تبدیل می شد ایران به عنوان تیم صدرنشین گروه مرگ و پدیده جام لقب می گرفت. از آن روز تا به امروز مردم در شبکه های اجتماعی در باره آن صحبت های جالبی می کنند. یک نفر می گفت «هزار بار دیدمش بلکه گل بشه» دیگری می گفت «همه اتفاقات کشور را فراموش میکنم اما این صحنه از یادم نمی رود» و مخاطب دیگری هم پیام گذاشت «هر دفعه که میبینم ضربان قلبم بالا میره». اینها بخشی از پیام های مردم در اینستاگرام است. حالا بنظر می رسد آن صحنه طارمی در 4 تیرماه 97 همانند تساوی 2 _2 ایران مقابل استرالیا در مقدماتی جام جهانی 1998 و برد مقابل آمریکا در جام جهانی 1998 از یادها نرود.


نظر خود را ثبت کنید