دوربردترین خودروی خورشیدی جهان (+عکس)

پنل‌های خورشیدی در خودرو روی سقف و کاپوت (درب موتور) به کار رفته‌اند.

کمپانی "لایت‌یر" اولین نمونه از یک خودرور "خورشیدی" دوربرد را به جهان معرفی کرد.

به گزارش گروه خودروی عصر ایران، مساحت پنل‌های خورشیدی در این خودرو حدود 5 متر مربع بوده و با یک شیشه ویژه پوشیده شده است . استحکام این شیشه به گونه‌ای است که یک فرد بالغ بدون آسیب به آن به راحتی می‌تواند روی آن راه رود.


براساس ادعای لایت‌یر این خودرو می‌تواند انرژی لازم برای طی مسافت 50 تا 70 کیلومتر را در یک روز تابستانی فراهم آورد. از طرفی میزان انرژی حاصل از این پنل‌ها متفاوت است. در طول یک سال خودرو می‌تواند 700 کیلووات ساعت الکتریسته را از نور خورشید به دست آورد.

با وجود اینکه اطلاعات زیادی از این خودرو در دسترس نیست، اما وجود 4 موتور الکتریکی و یک باتری کوچک در آن تائید شده است.خودرو با موتورهای الکتریکی‌اش توان طی مسیر 725 کیلومتر را به دست خواهد آورد.


از آنجا که رانندگان نمی‌توانند روی حضور همیشگی خورشید حساب کنند، خودرو به یک بسته شارژ انرژی نیز مجهز است.

شارژ شبانه این خودرو با برق 230 ولت می‌تواند قدرت حرکتی برابر با 400 کیلومتر را برای خودرو رقم بزنند.

یکی از دلایل قابلیت طی مسیر این خودرو به دلیل شکل ایرودینامیکی آن است. در عین حال سادگی و فضای مینیمال در طراحی  داخلی آن نیز جذاب است.


شرکت سازنده قصد دارد این خودروی خورشیدی را تا سال 2021 راه‌اندازی کند. خودروساز سفارش ساخت 100 خودرو رو را دریافت کرده و 400 دستگاه نیز در نوبت سفارش قرار دارند. احتمالا لایت‌یرهای خورشیدی با قیمت پایه 135 هزار دلار به فروش می‌رسند.



نظر خود را ثبت کنید