وضعیت نامساعد مهاجران در مرزهای تگزاس/ دموکرات‌ها خواستار کمک فوری به اقامتگاه‌ها

دموکرات‌ها خواستار تامین بودجه 4.5 میلیارد دلاری برای کمک به مرزهای جنوبی این کشور شده‌اند.

 در روزهای گذشته ارائه یک گزارش از یک اقامتگاه مرزی مهاجران تگزاس سر و صدای زیادی به راه انداخته  و توجه رسانه‌ها به "مهاجرت" جلب کرده است.  بیش از 100 کودک مهاجر تنها یک روز پس از گزارش، به  اقامتگاه‌های مرزی تگزاس فرستاده شدند.

به گزارش عصر ایران به نقل از "بی‌بی‌سی"، پس از آنکه یک قاضی آمریکایی از نادیده گرفته شدن کودکان مهاجر سخن گفت،  250 کودک مهاجر از اقامتگاه‌های شلوغ و نامساعد انتقال یافتند.

این در حالیست یک مقام ارشد در امور "گمرک و حفاظت" از مرزهای آمریکا برای حمایت از کودکان مهاجر از مقام خود استعفا داد.

براساس گزارش‌ها، میزان مهاجران بازداشت شده در ماه می در مرزهای آمریکا به بیشترین میزان خود از سال 2006 رسیده است.

چرایی یک استعفاء؟

 جان سندرز، کمیسر موقت سازمان گمرک و حفاظت از مرزهای آمریکا از کار خود استفعاء داد.

سندرز استعفای خود را از طریق ایمیل به سازمان خود اعلام کرده است. رسانه‌های آمریکا نیز از جانشینی مایک مورگان برای پست  کمیسر موقت "سازمان گمرک و حفاظت از مرزهای آمریکا" توسط ترامپ خبر می‌دهند. با این وجود ترامپ اعلام کرد که در استعفای سندرز نقشی نداشته و با این اعلام ،دلیل استعفای زودهنگام سندرز را به گردن حزب رقیب خود انداخت.

برخی از منابع دلیل این استعفا را شرایط نامساعد مهاجران عنوان کرده‌اند.

در حالیکه رسانه‌ها از مشکلات سیستماتیک در کمپ و بازداشتگاه مهاجران غیر قانونی خبر می‌دهند، مورگان تمامی این دلایل  را رد می‌کند.

مورگان با اشاره به مشکلات موجود در کمپ افزود: مشکلاتی در این خصوص وجود دارد که قابل حل یا بهبود است.

شرایط در ایستگاه  مرزی تگزاس چگونه است؟

به گزارش نیویورک تایمز، تا کنون بیش از 100 کودک مهاجر از ایستگاه مرزی به یک کمپ موقت در تگزاس منتقل شده‌اند تا حدودی  از جمعیت بیش از حد و شرایط ناگوار کمپ کاسته شود. آنها هفته‌های متمادی در این اقامتگاه اجباری زندگی کرده‌اند.

بیش از 255 کودک در این مرکز کلینت تگزاس نگهداری می‌شدند


یک وکیل که پیشتر از این ایستگاه مرزی مهاجران در خارج از "ال‌پاسو" دیدن  کرده بود به بی‌بی‌سی گفت: کودکان زندگی خود را در اتاق های وحشتناک می‌گذرانند و مجبور به استفاده از سرویس‌های غیربهداشتی و "درباز" هستند. آنها در همین فضا غذا خورده و می‌خوابند.

پروفسور وارن بینفورد از دانشگاه "ویلیامت" اورگان نیز در این خصوص گفت: هیچ ناظری برای مراقبت از این کودکان دیده نمی‌شود و کودکان امکان استفاده مرتب از حمام را ندارند.

وی افزود: چندصد کودک در یک انبار زیرزمینی نگه‌داری می‌شدند.

اتاق‌ها به شدت شلوغ هستند و کودکان در میان اپیدمی آنفلونزا و انباشتگی شپش زندگی می‌کنند. بسیاری از آنها به شدت بیمار هستند و خبری از پزشک و امکانات برایشان وجود ندارد.

الورا مورجی یکی دیگر از وکلای بازدید کننده از این مرکز نیز گفت: بسیاری از این کودکان همچنان همان لباس کثیفی را به تن دارند که مدت‌ها پیش با آن از مرز عبور کرده‌اند.

مقامات مرزی چه می‌کنند؟

مسئولان مرزی آمریکا پیشتر از نامناسب بودن امکانات ایستگاه مرزی تگزاس خبر دادند.

سازمان گمرک و حفاظت از مرزهای آمریکا در بیانیه‌ای منابع و قدرت و خود برای نگهداری از مهاجران و کودکان را محدود اعلام کرده و از بهترین اقدامات خود برای محافظت از مهاجران به ویژه کودکان می‌گوید.

در این بیانیه آمده است: همان طور که رهبران ما بارها اشاره کرده‌اند، امکانات ما برای نگهداری کوتاه مدت طراحی شده و برای نگه‌داری از این جمعیت نیازمند بودجه زیاد و بزرگ هستیم.

در روزهای قبل، ورنیکا اسکوبار نماینده دموکرات‌ها که با گزارش اقامتگاه مرزی مهاجران انتقاد داشت، اعلام کرد: در حال حاضر تنها 30 درصد از کودکان در این اقامتگاه حضور دارند.

سیاست مهاجرتی ترامپ اجازه آزادی به مهاجران را نمی‌دهد و به همین دلیل مراکز نگه‌داری از مهاجران غیرقانونی بسیار پرجمعیت شده‌اند.

بی‌بی سی نوشت: دموکرات‌ها خواستار تامین بودجه 4.5 میلیارد دلاری برای کمک به مرزهای جنوبی این کشور شده‌اند.

مرگ چند ده مهاجر و شرایط وخیم کودکان در شکل گیری این بحث موثر بوده‌است.


نظر خود را ثبت کنید