رپورتاژ آگهی

بررسی هیوندا سوناتا هیبریدی 2016 رقیب سرسخت و نقطه ی مقابل ژاپنی ها

در سال 2016 هیوندای سوناتا هیبریدی، ظاهر جدیدی پیدا کرده است. در قیاس با نسل اول که ظاهری جعبه‌ ای و سنتی داشت، نسل دوم نمایی هنری و متمایز پیدا کرده است. هیوندا سوناتا هیبریدی 2016 ظاهر منحصر به فرد خود را از سوناتای سدان استاندارد گرفته است.

ویژگی های ظاهری خودرو

نمای داخلی خودرو منحصر به فرد می باشد. هم چنین روکش چرم دلفینی به عنوان آپشن موجود است. دارای صندلی های راحت چرمی و در نسخه ی فول آپشن صندلی های جلو دارای گرمکن و تهویه مطبوع اتوماتیک هستند. هر دو صندلی جلو، تنظیمات برقی دارند و می تواند تعداد زیادی از تنظیمات را در حافظه ی خود نگه داری کند. کیفیت پخش صوت بسیار عالی است، درگاه های اتصال گجت‌ها زیاد و متنوع هستند و از همه مهم تر به کارگیری از این درگاه ها نسبت به رقبای این خودرو بسیار ساده تر است. کیفیت و طراحی کلید ها و پیچ های تنظیم بسیار مناسب است و دسترسی به آن ها آسان و بی درد سر است. در بعضی قسمت ها متریال به کار رفته درجه یک نمی باشند؛ به طورمثال پنل داخلی درب ها که به نظر بی کیفیت می آیند و یا نویز سانروف پانورامیک، هنگامی که خودرو به دست انداز می رسد روکش سانروف در بالای سر به لغزش در می آید و به طور مداوم صدا تولید می کند.

صندلی های عقب برای سه نفر کاملا مناسب می باشد و دو زیر آرنجی برای استراحت دست وجود دارد. برخلاف بعضی از سدان ‌های هیبریدی، صندلی های عقب خودرو به روش شصت‌ چهل جمع می شوند تا فضای صندوق عقب زیای در اختیار مصرف کننده قرار گیرد و بر خلاف خودرو های هیبریدی، باتری لیتیوم یونی، در قسمت زیر کفی صندوق جا گرفته است؛ نه در قسمت زیرین صندلی عقب. و این باعث شده است که عمق فضای صندوق عقب بیشتر شود اما تایر زاپاس به اجبار حذف شده است. از خصوصیات ویژه این خودرو بزرگ بودن فضای عقب می باشد، بلکه در مدل های فول آپشن امکانات رفاهی در خودرو افزایش یافته است. در تمامی تیپ‌ ها دریچه ی تهویه ی عقب موجود می باشد، اما در مدل فول ‌‎آپشن گرمکن صندلی عقب نیز وجود دارد.

 

مشخصات فنی خودرو

در هیوندا سوناتا هیبریدی یک موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه توربو شارژ با 154 اسب بخار قدرت و 205 نیوتن متر گشتاور موجود می باشد. چنین موتور پر قدرتی به یک گیربکس 6 دنده اتوماتیک متصل شده است و باعث به حرکت درآوردن چرخ ها می شود. یکی از موارد جالبی که درباره ی پیشرانه هیوندا سوناتا وجود دارد، این است که به دلیل استفاده از گیربکس اتوماتیک سنتی، رانندگی با آن به شکل سنتی صورت می گیرد، این در حالی است که بیشتر خودرو های هیبریدی از گیربکس سی وی تی cvt استفاده می کنند، که باعث شتاب گری سریع تر و نرم تر می شود و از کل قدرت موتور استفاده ی بهینه می شود. گرچه در هیوندا سوناتا هیبریدی تعویض دنده نرم و موتور بسیار کم صدا و عالی است و هنگامی که موتور خودرو خاموش می شود و دوباره روشن می شود و یا تعویض بین موتور الکتریکی و موتور بنزینی، بسیار رضایت بخش و بهینه صورت می گیرد.

طول، عرض و ارتفاع خودرو به ترتیب برابر با 4855 میلی متر، 1865 میلی متر و 1421 میلی متر و وزنی برابر با 1618 کیلو گرم دارد.

خودرو در بهترین حالت ممکن قرار دارد، و برای استفاده از آن به عنوان یک خودرو لوکس سدان نباید تردید کرد. برای خرید و فروش هیوندا سوناتا هیبریدی 2016 می توان به نمایشگاه های خودرو مراجعه کرد، اما بر اثر پیشرفت سایت دیوار خرید و فروش خودرو را برای مصرف کنندگان آسان کرده است و تنها می توان با جست و جو کردن در بخش خودرو های سواری سایت دیوار به چنین خودرو لوکس و بی نظیری دست یافت.


نظر خود را ثبت کنید