افزایش 40 درصدی تعداد گردشگران ورودی به کشور

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: تعداد گردشگران خارجی برای بازدید از جاذبه های دیدنی کشور در فصل بهار امسال نسبت به زمان مشابه پارسال ۴۰ درصد افزایش یافت.

ولی الله تیموری روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا در یاسوج اظهار داشت: در فصل بهار امسال، ۲ میلیون نفر گردشگر وارد ایران شدند و از مناطق دیدنی کشور بازدید کردند.

وی اضافه کرد: بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد با ورود هر گردشگر به کشور به طور متوسط یکهزار و ۳۵۷ دلار ارزآوری عاید کشور می‌شود.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور بدون ارائه آماری تاکید کرد که با وجود بارندگی‌های سیل آسای عید نوروز استقبال گردشگران داخلی از جاذبه‌های دیدنی کشور امسال نسبت به پارسال بیشتر شده است که این امر نشان از پویایی حوزه گردشگری ایران در شرایط سخت اقتصادی دارد.

تیموری بیان کرد: با وجود خروج یک جانبه آمریکا از برجام، افزایش تحریم‌ها و افزایش قیمت دلار در سال ۱۳۹۷ با ورود هفت میلیون و ۸۰۰ هزار نفر گردشگر به کشور، صنعت گردشگری کشور نسبت به سال ۹۶ به رشد ۵۲ درصدی دست یافت.

وی تلاش برای معرفی جاذبه‌های گردشگری غرب کشور را از اولویت‌های سازمان گردشگری کشور در حوزه جاذبه‌های داخلی دانست و افزود: استقبال بی نظیر گردشگران در تعطیلات عید فطر از استان‌های غربی نشان از موفقیت این راهبرد دارد.

وی عنوان کرد: توزیع عادلانه درآمدهای حوزه گردشگری در نقاط مختلف کشور و معرفی مناطق دیدنی ناشناخته از اهداف این راهبرد است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با هدف شرکت در جشنواره کوچ عشایر ایران زمین به یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده است.

کهگیلویه و بویراحمد با ۷۲۰ هزار نفر جمعیت در جنوب غرب ایران واقع شده است. این استان با داشتن صدها جاذبه تاریخی و طبیعی در سال‌های اخیر به یکی از مقاصد گردشگری ایران تبدیل شده است.

از این استان به عنوان پایتخت طبیعت ایران یاد می‌شود. سال گذشته حدود ۳.۵ میلیون گردشگر از این استان بازدید کردند.


نظر خود را ثبت کنید