وزیر ارتباطات: استخراج ارز دیجیتال در کمیسیون اقتصادی دولت در حال بررسی است

وزیر ارتباطات گفت: موضوع استخراج ارز دیجیتال در دولت مطرح شد، ولی به دلیل ضعف‌هایی که داشت به کمیسیون اقتصادی دولت برگشت.

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص استخراج ارز دیجیتال گفت: موضوع استخراج ارز دیجیتال بیشتر مربوط به وزارت نیرو است، چون بحث آن، مسئله مصرف برق است؛ وزارت نیرو هم خیلی روی این موضوع مسلط است و دیدگاه کارشناسی خوبی به آن دارد.

وی ادامه داد: این موضوع در کمیسیون اقتصادی دولت نیز در حال بررسی است. بحث ارز دیجیتال در دولت مطرح شد، ولی به دلیل ضعف‌هایی که داشت به کمیسیون اقتصادی دولت برگشت و حالا باید منتظر باشیم تا این موضوع به صحن هیئت دولت بازگردد.

آذری‌جهرمی درخصوص علت طولانی شدن فرآیند حذف قبوض کاغذی گفت: ما سال گذشته گزارشی به ریاست جمهوری دادیم که سالانه ۱۴۴۰ میلیارد تومان در کشور برای صدور قبض هزینه می‌شود و شخص رئیس جمهور پس از این گزارش دستور دادند که در خدمات دولت الکترونیک، قبوض حذف شوند.

وی افزود: همراه اول در گذشته قبض‌ها را حذف کرده بود و قبوض فقط برای کسانی ارسال می‌شود که خودشان درخواست داده باشند، ولی شرکت مخابرات ایران، قبض‌هایش حذف نشده بود و بنا بر ابلاغی که از سوی وزارت ارتباطات به آن‌ها شد تا پایان اردیبهشت فرصت داشتند قبض‌های خود را حذف کند؛ شرکت مخابرات این حذف قبوض را در چهار_پنج استان انجام داده بود، ولی در سایر استان‌ها این طرح انجام نشده بود.
 
هم‌اکنون نیز طبق صحبتی که انجام داده‌اند، اعلام شده است تا پایان شهریورماه کلیه قبوض حذف خواهد شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه گفت: وزارت نیرو برای حذف قبوض برق گام‌هایی برداشته است و شرکت گاز و سایرین نیز در این راستا در حال پیشروی هستند و وزارت ارتباطات هم که پیش‌قراول این موضوع بود در حال پیگیری امور مربوط به این مسئله است.

آذری‌جهرمی در پایان پیرامون عرضه گوشی‌های تجهیزشده به اندروید داخلی گفت: آن تعدادی که تاکنون عرضه شده در حدود پانصد نسخه است که به خود وزارتخانه تحویل داده شده است و در حال حاضر به عنوان تست از آن استفاده می‌کنیم و شرکت GLX تا پایان شهریورماه اقدام به عرضه انبوه آن می‌کند.

نظر خود را ثبت کنید