تهرانی‌ها روزانه به اندازه دریاچه چیتگر آب مصرف می‌کنند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب (آبفا) استان تهران با بیان اینکه مصرف آب شرب در پایتخت ۲۰ درصد بیشتر از دیگر شهرهای کشور است گفت:‌ مردم شهر تهران هرروز به اندازه حجم دریاچه چیتگر آب شرب مصرف می‌کنند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از این شرکت، محمدرضا بختیاری افزود: ۲۰ درصد از کل آب شرب مصرفی در کشور در تهران مصرف می شود که این میزان در شهر تهران معادل یک میلیارد و ۶۰ میلیون مترمکعب و در استان تهران یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون مترمکعب است.

وی با بیان اینکه شهروندان پایتخت ۴۰ لیتر بیشتر از سرانه مصرف آب دارند گفت: سرانه مصرف روزانه آب شرب در کشور به ازای هر نفر ۲۱۰ لیتر اما در تهران معادل ۲۵۰ لیتر است.

به گفته بختیاری مردم شهر تهران در مقایسه با بقیه شهرهای کشور ۲۰ درصد و در مقایسه با برخی شهرهای کشورهای اروپایی هم‌تراز تهران ۳۰ درصد بیشتر آب شرب مصرف می کنند.

وی با اشاره به اینکه سرانه تولید آب در تهران ۳۳۰ لیتر در روز است افزود: هم اکنون مصرف آب شرب در تهران روزانه ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۵۰ هزار مترمکعب افزایش مصرف اتفاق افتاده است.

بختیاری با اشاره به افزایش سالانه ۲ تا ۲.۵ درصدی جمعیت تهران گفت: امسال مصرف آب شرب در تهران در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته چهار درصد رشد دارد که این رقم بیشتر از رشد جمعیت سالانه تهران است البته تصور مشترکان از بارندگی های مناسب تهران، دلیل این افزایش مصرف است.

مدیر عامل شرکت آبفا استان تهران افزود: علاوه بر نبود تجهیزات کافی برای انتقال آب شرب، امکان اختصاص همه آب موجود در سدهای تهران برای مصرف شرب نیز وجود ندارد، زیرا آب این سدها علاوه بر شرب در بخش کشاورزی و صنعت نیز باید مصرف شود.

وی افزود: ۶۰ درصد مشترکان تهرانی در چارچوب الگوی مصرف آب شرب مصرف دارند در حالی که ۴۰ درصد بیشتر از الگوی مصرف آب شرب مصرف می کنند و این میزان مصرف بیش از الگو، معادل ۵۰ درصد کل آب شرب تهران است.

مدیرعامل شرکت آبفای استان تهران با اشاره به افزایش ۱۵ درصدی مقابله و جمع آوری انشعابات غیر مجاز در تهران در سال جاری گفت: برخی مناطق شهرداری در شهرهای اطراف تهران به صورت غیرمجاز، از منابع آب زیرزمینی برداشت و برای آبیاری فضای سبز استفاده می کردند که با تفاهم نامه امضا شده، پساب جایگزین این آب شده و همین رویه موجب رفع مشکل تامین آب شرب غرب تهران به ویژه درمنطقه پرند و رباط کریم شده است در حالی که در سال های گذشته برای تامین آب شرب این مناطق با مشکل مواجه بودیم.


نظر خود را ثبت کنید