جرائم بیمه‌ای کارفرمایان خوش حساب بخشیده می‌شود

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان ایلام از ابلاغ و نهایی شدن بخشنامه بخشودگی جرائم کارفرمایان خوش حساب خبر داد.

سهیلا ملکشاهی مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان ایلام عصر امروز در گفت‌وگو با فارس در ایلام گفت: بخشنامه بخشودگی جرائم کارفرمایان خوش حساب نهایی و ابلاغ شده و تا ۱۳ شهریور ۹۸ اعتبار دارد.

وی افزود: با توجه به محدودیت‌های زمانی این بخشنامه کارفرمایان جهت بهره‌مندی از این طرح به شعب تامین اجتماعی مراجه کنند تا بتوانیم حداکثر استفاده از مزایای منبع در این بخشنامه را داشته باشیم.

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان تصریح کرد: ۳۰۵ هزار و ۸۰۰ نفر از جمعیت استان تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند که ۱۳ هزار نفر از این تعدا مستمری بگیر هستند.

ملکشاهی ادامه داد: در سه ماهه اول سال جاری به طور ماهیانه ۲۹ میلیارد تومان بابت هزینه‌های متعدد ، تعهدات بلند مدت شامل (بازنشستی، از کار افتادگی، فوتی) و کوتاه مدت (بیمه بیکاری، غرامت، نقص عضو و ایام بارداری) پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه زنان خانه‌دار ایلامی می‌توانند بیمه تامین اجتماعی شوند، بیان داشت: زنان خانه‌دار، مادران امروز که بیشترین زحمات خانه‌داری را متحمل و فردا مادربزرگانی هستند، نیازمند حمایت اجتماعی و احترام اجتماع هستند که در این راستا سازمان تامین اجتماعی برای آینده بهتر زنان خانه‌دار طرح بیمه زنان خانه‌دار را اجرا کرده و تاکنون ۲ هزار نفر در این راستا جذب شده‌اند.

وی ادامه داد: به منظور تامین آینده و احساس امنیت اجتماعی زنان ایلامی بانوی که شغل‌های مختلف از جمله پرستاری، آشپزی، کودک‌یاری و… در خانه بدون دریافت حقوق و اضافه کاری برعهده دارند جهت بیمه زنان خانه دار به شعب تامین اجتماعی ایلام مراجعه کنند.

ملکشاهی با بیان که ۷ هزار کارگاه استان ایلام فعال است تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی علی‌رغم اینکه جهت تامین منابع لازم برای پرداخت مستمری به مستمری بگیران با محدودیت‌هایی همراه است در کنار تولید و کارفرمایان بوده و با وجود مطالبات زیاد موجت تعطیلی کارگاهی نشده است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان عنوان کرد: در حال حاضر خدماتی چون مشاهده سوابق بیمه‌شدگان، فیش مستمری‌بگیران، نوبت‌دهی اینترنتی مراکز درمانی، نوبت‌دهی اینترنتی شعب، نمایش بدهی کارفرمایان، پرتابل درمان، کمیسیون پزشکی و ابلاغ الکترونیک به صورت اینترنتی و غیرحضوری ارائه شده و دیگر نیازی به مراجعه به شعب تامین اجتماعی در سراسر استان نیست.

لازم به ذکر است، در ایلام یک اداره کل، ۹ شعبه اصلی، ۳ شعبه اقماری و یک دفتر کارگزاری رسمی توسط ۲۱۰ کارمند به بیمه شدگان و مستمری بگیران خدمات ارائه خواهند داد.


نظر خود را ثبت کنید