ستون ۱۵۰۰ ساله «رومی» که میز شد!

 یک مرد ترکیه‌ای ساکن شهر «مرعش» از یک ستون باستانی رومی ۱۵۰۰ ساله که در جریان ساخت و ساز خانه‌اش کشف کرده بود، به عنوان میز استفاده می‌کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از حریت دیلی نیوز، «محمت بوز»‌ ۷۴ ساله، این ستون باستانی ۱۵۰۰ ساله رومی را در سال ۱۹۷۷ در جریان پی سازی خانه جدیدش کشف کرد.  اما «بوز»  هیچ اطلاعی از هویت تاریخی تکه سنگی که پیدا کرده بود نداشت، به همین دلیل قسمت بالایی آن را با ساروج پوشاند و از آن پس این ستون ۱۵۰۰ ساله به عنوان یک میز ساده مورد استفاده قرار گرفت.

زمانی که در سال ۲۰۰۷، شهر باستانی «Germanicia» در نزدیکی محل زندگی «بوز» کشف شد، او به این فکر افتاد که شاید این میز سنگی یک اثر باستانی باشد.

اما « بوز» زمانی از هویت واقعی این اثر مطلع شد که دو سال پیش برخی از مسئولان آثار باستانی ترکیه این میز سنگی را به عنوان یک ستون رومی ۱۵۰۰ ساله شناسایی کردند.

«بوز» می‌گوید: «این خانه را در سال ۱۹۷۷ ساختم. وقتی می‌خواست یک کانال آب باز کنم به این ستون سنگی برخوردم. این اثر هیچ ارزشی برای ما نداشت؛ پس همسرم پیشنهاد داد از آن به عنوان میزی برای قرار دادن چای و قهوه استفاده کنیم.»

شهر رومی «Germanicia» به صورت اتفاقی و در جریان حفاری‌های غیرقانونی کشف شد. باستان‌شناسان اکنون در تلاشند تا تمامی قسمت‌های این شهر را کشف کنند.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید