فریبرز عسکری: به کسب سهمیه های کامل المپیک امیدواریم/ باید میرهاشم را ویژه تر نگاه کنند

سرمربی تیم ملی تکواندوی ایران گفت:پرونده یونیورسیاد برای ما بسته شد و از فردا برای حضور در گرند پری توکیو برنامه ریزی می کنیم.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایسنا از ایتالیا، فریبرز عسکری درباره عملکرد تکواندوکاران ایران در سی امین دوره یونیورسیاد دانشجویان جهان که با ۴ طلای انفرادی و یک طلای تیمی همراه بود،اظهار کرد: بچه‌ها نتایج خوبی در این مسابقات به دست آوردند. البته شرایط تیم به گونه‌ای بود که ۶ ورزشکار ما پتانسیل کسب مدال را داشتند اما یکی در امتیاز طلایی و دیگری با یک امتیاز اختلاف بازی را واگذار کردند و به مدال نرسیدند. در مجموع در بخش انفرادی به ۴ مدال طلا رسیدیم و در مسابقات تیمی نیز موفق به کسب مدال شدیم و از این بابت خدا را شاکرم و به ملت ایران تبریک می گویم.

وی در ادامه افزود: همان طور که قبل از مسابقات هم گفتم قصد نداریم با این مدال‌ها خیلی شادی کنیم و همین جا پرونده این مسابقات را می‌بندیم چرا که هدف اصلی ما المپیک است و یونیورسیاد و تمام مسابقات پیش رو را مسیری برای المپیک می‌بینیم. به همین دلیل اجازه نمی‌دهیم تمرکز خودمان و تیم به هم بخورد. همین جا پرونده یونیورسیاد برای ما بسته شد و از فردا تمرینات را برای گرند پری توکیو آماده می‌کنیم.

سرمربی تیم ملی تکواندوی ایران با اشاره به مسیر پیش روی تکواندوکاران برای کسب سهمیه المپیک گفت: ما در سه وزن یک، دو و چهار شانس کسب سهمیه المپیک را داریم که آرمین هادی پور و میرهاشم حسینی در این مسابقات حضور داشتند. هادی پور شرایط خوبی دارد و در رده پنج رنکینگ حضور دارد چرا که ۵ نفر اول هم سهمیه المپیک را کسب می‌کنند، بنابراین ما باید شرایط او را حفظ کنیم. بعلاوه فرزان عاشورزاده را نیز پشت سر هادی پور داریم که پا به پای او در حرکت است.

وی تصریح کرد: میرهاشم حسینی هم علی رغم مشکلاتی که دولت انگلیس ایجاد کرد و ۱۲۰ امتیاز المپیکی را از دست داد، با نتایج یونیورسیاد تا رنک هفت بالا رفت و برای رسیدن به رنک ۵ باید در سه مسابقه گرند پری آینده تلاش کند. سجاد مردانی هم در رنک ۶ ایستاده و باید خود را به ۵ نفر اول برساند.

عسکری تاکید کرد: در شرایط فعلی می‌توان به کسب سه سهمیه امید داشت اما تلاش لازم است و هنوز امتیازات خود را از تورنمنت‌ها تکمیل نکرده‌ایم. از مسئولین وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک‌خواهش می‌کنم در جایی که حریفان‌ما امتیازات خود را کامل گرفتند، ما را کمک کنند تا به مسابقات اعزام و امتیازات را تکمیل کنیم تا با آسودگی خاطر بهتری سه سهمیه المپیک را کسب کنیم.

وی افزود: انصافاً همه بچه‌ها در این مسابقات خوب جنگیدند. مبارزه‌های میرهاشم حسینی را که نگاه می‌کردم متوجه شدم تماشاگران به وجد آمدند و عملکرد او مورد استقبال تماشاگران بود. از نظر من همه بچه‌ها یکی هستند.

سرمربی تیم ملی تکواندو ایران درباره صحبت‌های مطرح شده برای دادن شرایط ویژه به میرهاشم حسینی از سوی فدراسیون جهانی، گفت: در IOC بخشی وجود دارد که به این مسائل رسیدگی می‌کند. چون میرهاشم رنکینگ دار است باید برای او شرایط ویژه در نظر گرفته شود اما نمی دانم چه تصمیمی گرفته شده است. او بازیکن عادی نیست و در کورس اصلی قرار دارد و مطمئناً برای وی شرایط ویژه‌ای در نظر می‌گیرند.

وی در پایان تصریح کرد: اگر بدون تمام این اتفاقات و برنامه‌های IOC، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک به ما کمک کنند می‌توانیم در تورنمنت‌ها شرکت کنیم و سهمیه المپیک را به دست آوریم و ما روی داشته‌های فعلی برنامه ریزی می‌کنیم.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید