دبیر ستاد توسعه فناوری‌های آب تاکید کرد

برند فناوری دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) تقویت شود

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط‌ زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) باید به‌واسطه بین‌المللی بودن خود افق دید خود را بیشتر کند، گفت: با نگاه بین‌المللی در این دانشگاه می‌توان مسائل مختلف را در حوزه کلان مورد توجه قرار داد؛ چرا که پتانسیل‌های استان قزوین از نظر علمی بسیار بالاست، با این حال باید برند فناوری دانشگاه بین‌الملل تقویت شود.

به گزارش ایسنا، نادرقلی ابراهیمی در نشست هم‌افزایی دانشگاه و صنعت در حوزه آب، محیط‌زیست و کشاورزی که با حضور برومند معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، محمد سیف مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم و مدیران ملی و استانی وزارت نیرو، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان محیط‌زیست و دانشگاه‌های استان قزوین در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار شد، با بیان اینکه دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) باید به‌واسطه بین‌المللی بودن خود افق دید خود را بیشتر کند، اظهار کرد: با نگاه بین‌المللی در این دانشگاه می‌توان مسائل مختلف را در حوزه کلان مورد توجه قرار داد؛ چرا که پتانسیل‌های استان قزوین از نظر علمی بسیار بالاست، با این حال باید برند فناوری دانشگاه بین‌الملل تقویت شود.

وی افزود: وجود ۳۰۰۰ دانشجوی مقطع ارشد و دکتری که ۴۰ درصد ظرفیت دانشجویان این دانشگاه را شامل می‌شود پتانسیلی بزرگ برای دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) محسوب می‌شود، حال سؤال اینجاست چند درصد پایان‌نامه‌های این دانشگاه به رفع مشکلات این استان اختصاص یافته است؟!

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط‌زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: می‌توان در کنار بحث ارتباط دانشگاه با صنعت موضوع ارتباط دانشگاه با مردم را هم مورد توجه قرار داد؛ چرا که موضوع بسیار مهم و حائز اهمیتی است و پیگیری‌کننده بسیاری از دغدغه‌ها و موضوعات جامعه خواهد شد.

وی با بیان اینکه معاونت علمی ریاست جمهوری یک ستاد است که بازوان آن چهار هزار شرکت دانش‌بنیان در سطح کشور هستند، ادامه داد: متأسفانه تاکنون نتوانسته‌ایم به‌صورت آمایشی در حوزه‌های مختلف برنامه‌ریزی کنیم، لذا نیازمند جریان‌سازی برای حوزه فناوری هستیم.

ابراهیمی پیشنهاد داد: برگزاری جلسات هم‌اندیشی نیز در این میان بسیار مفید است، با این حال پیشنهاد می‌کنم در آینده‌ای نزدیک جشنواره ایده‌پردازی استارتاپ در خصوص مشکلات استان قزوین و مشکلات کشور در دانشگاه بین‌المللی امام مورد توجه قرار گیرد.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط‌زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری عنوان کرد: هر چند تولید در محیط‌های بسته، کنترل‌شده و گلخانه‌ها بخش اعظمی از مصرف آب را کاهش می‌دهد، اما در این میان مشکلات تبخیر نیازمند ورود طرح‌های فناورانه است.

وی با اشاره به مشکلات موجود در گلخانه‌ها عنوان کرد: در حال حاضر در گلخانه‌های استان قزوین نیز موضوع تبخیر مطرح است، به‌گونه‌ای که در گلخانه‌های این استان ۱.۸ میلی‌متر در روز تبخیر وجود دارد.

ابراهیمی در پایان خاطرنشان کرد: از هر روشی که بتواند یک نفر را وارد عرصه کار کند، باید استقبال کرد؛ لذا به‌شدت از هر طرح فناورانه که بتواند مشکلات موجود را حل و مسیر جدیدی را باز کند، حمایت می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، در ادامه مسئولان و اساتید استان قزوین به بیان دیدگاه‌های خود در حوزه آب، محیط‌زیست و کشاورزی استان قزوین پرداخته و راهکارهای خود را در این زمینه ارائه کردند.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید