رئیس دانشگاه بوعلی:

آمادگی ورود بخش خصوصی به عرصه ساخت خوابگاه‌های استاندارد را داریم

رئیس دانشگاه بوعلی سینا گفت: آمادگی ورود بخش خصوصی در عرصه خوابگاه‌های دانشگاه را به شرط رعایت استانداردها را داریم.

به گزارش ایسنا، دکتر یعقوب محمدی فر پیش ازظهر چهارشنبه ۲۶ تیرماه در نخستین همایش ملی زندگی دانشجویی، فرصت ها و آسیب ها در دانشگاه بوعلی سینا، اظهار کرد: بدون شک همه روزگاری زندگی دانشجویی را تجربه کرده و اگر تعمقی در خاطرات خود داشته باشید، خاطرات تلخ و شیرین زیادی را مرور خواهید کرد.

وی با بیان اینکه این همایش بسیار زودتر از امروز باید برگزار می شد، عنوان کرد: ایران دومین یا سومین کشور دنیا با تفاوت های فرهنگی فراوان است که این تفاوت ها در زندگی دانشجویی نیز ظهور و بروز پیدا خواهد کرد.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا ادامه داد: دانشجویی که تا دیروز کوچکترین رفتارش زیر ذره بین خانواده بوده، از فردای ورود به دانشگاه به مسئولان دانشگاه واگذاشته می شود که برخی از افراد دیگر از سوی خانواده رها شده و مشکلات زیادی برای خود و مسئولیت بیشتری برای دانشگاه به بار می آورد.

وی با بیان اینکه اغلب اتفاقاتی که از لحاظ مسائل فرهنگی، مالی، اعتیاد و … برای دانشجویان رخ می دهد در شش ماه نخست ورود به دانشگاه محقق می شود، تصریح کرد: نخستین سوالی که باید از خود بپرسیم این است که قبل از ورود به زندگی خوابگاهی چقدر آمادگی در بین جوانان ایجاد کرده ایم؟

محمدی فر با بیان اینکه باید بپذیریم خوابگاه های ما استانداردسازی لازم را ندارند وگرنه ما به جای ۴ هزار نفر باید ۵۰۰ نفر را در خوابگاه ها جا بدهیم، تأکید کرد: ورود بخش خیرین و خصوصی در خوابگاه ها از ضرورت های دانشگاه ها است که متأسفانه تاکنون پنلی در این باره ارائه نداده ایم.

وی افزود: در سه شهرستان استان همدان خوابگاه های کاملاً خصوصی درنظرگرفته شده که صفر تا صد برنامه های آن توسط بخش خصوصی اعمال می شود و دانشجویان رضایت کافی را دارند.

محمدی فر با اشاره به اینکه بدترین پیمانکار، دولت و بخش دولتی است و اگر همه ریگ های دنیا را به این بخش بدهیم، باز هم کم است، عنوان کرد: انتقادهایی به خوابگاه های بخش خصوصی نیز وجود دارد اما نیاز به حمایت این بخش برای ارائه خدمات مطلوب به دانشجویان را داریم.

وی با بیان اینکه دولت و تشکیلات ما برعکس دنیا هستند، ادامه داد: در دولت های موفق دنیا، دولت ها حامیان بخش خصوصی هستند و بارها از دوش بخش دولتی برداشته شده است.

وی با بیان اینکه معتقدیم اگر دانشجویی غذا و استراحت خوبی نداشته باشد دانش آموخته خوبی نخواهد بود، از این رو اهمیت پرداختن به بخش خصوصی ملموس می شود، خاطرنشان کرد: دیر زمانی تا قبل از پذیرش بومی و محلی، از سراسر کشور دانشجو داشتیم که به این واسطه تبادلات فرهنگی زیادی وجود داشت اما با گزینش غلط در کنکور این امر برداشته شده که ضرورت دارد تجدیدنظر مجدد صورت گیرد.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا تأکید کرد: امیدواریم نتیجه سخنرانی ها کاربردی شود و به برگزاری همایش صرف بسنده نکنیم.


انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید