رئیس جهاد دانشگاهی گیلان خبر داد

ایجاد بانک اطلاعاتی اشتغال/ زمینه‌سازی برای اشتغال زنان سرپرست خانوار

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی گیلان گفت: جهاد دانشگاهی به عنوان متولی طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار با تهیه بانک اطلاعاتی اشتغال و رشته های مورد نظر زمینه ورود به بازار کار ۳۰۸ زن خودسرپرست و سرپرست خانوار را فراهم می کند.

به گزارش ایسنا، دکتر جمالزاد در نشست با مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری که در جهاد دانشگاهی گیلان برگزار شد، اظهار کرد: این طرح با همکاری معاونت امور بانوان و خانواده استانداری، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و سازمان جهاد دانشگاهی برگزار می شود.

 

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی گیلان با بیان اینکه اجرای این طرح زمینه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار را فراهم می کند و می تواند با بهره مندی از ظرفیت مشاغل خانگی باعث ایجاد اشتغال پایدار شود، افزود: جهاد دانشگاهی به عنوان متولی توسعه مشاغل خانگی با تهیه بانک اطلاعاتی اشتغال و رشته های مورد نظر زمینه ورود به بازار کار ۳۰۸ زن خودسرپرست و سرپرست خانوار را فراهم می کند.

وی در خصوص ویژگی مشاغل هدف این طرح، گفت: مشاغل هدف نباید وابسته به فصل باشند بلکه باید قابل پالایش در طول سال باشند، علاوه بر این باید بصورت زنجیره ای و تشکیلاتی ساماندهی شوند تا به بازار اتصال پیدا کنند، همچنین نباید به محیط زیست آسیبی وارد کنند و باید قابلیت توسعه را داشته باشند. از اینرو باید فرصت های مورد دسترسی در گیلان جهت فروش تولیدات جشنواره ها، همایش ها، بازارهای محلی و منطقه ای و مناطق آزاد تجاری مورد توجه جدی قرار گیرد.

در ادامه فاطمه رفیعی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان گفت: با توجه به آمار زنان سرپرست خانوار و روند افزایشی آن در سال های اخیر، طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در استان گیلان با نظارت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و سازمان جهاد دانشگاهی بعنوان مجری استانی در دستور کار قرار گرفته است.

وی ضمن بررسی دستورالعمل ابلاغی، ابراز امیدواری کرد که با مشارکت جهاد دانشگاهی و سایر دستگاه های مرتبط در این طرح بتوانیم گام موثری در خصوص ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانواده ایجاد کنیم.

رفیعی تاکید کرد: باید شهرستان های کمتر توسعه یافته و محروم مورد توجه بیشتر قرار گرفته و همچنین زنجیره تولید و دسترسی به بازار فروش کامل شود.


انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید