بررسی آیین‌نامه آزمون دانش تدریس زبان فارسی (داتفا)

به منظور بررسی آئین‌نامه آزمون دانش تدریس زبان فارسی (داتفا)، ششمین جلسه شورای علمی بنیاد سعدی با حضور حداد عادل و اعضای شورای علمی در محل بنیاد برگزار شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی بنیاد سعدی، غلامعلی حداد عادل، رییس بنیاد سعدی در ابتدای جلسه با اشاره به برخی از مهمترین دستاوردهای بنیاد سعدی در پنج سال اخیر، اظهار کرد: برگزاری دوره‌های تربیت مدرس زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان، برگزاری بیش از ۳۰ دوره دانش‌افزائی زبان فارسی و برگزاری دوره کارشناسی ارشد رشته آزفا برای متقاضیان کشورهای عراق، لبنان و تونس از جمله مهمترین فعالیت‌های بنیاد سعدی بوده است.

او به ضرورت ادامه این فعالیت‌ها و همکاری بیش از پیش کلیه دستگاه‌های مرتبط با زبان فارسی با بنیاد سعدی تأکید کرد.

در ادامه رضامراد صحرائی، معاون آموزش و پژوهش بنیاد سعدی، به ارائه گزارش اولین دوره آزمون دانش تدریس زبان فارسی (داتفا) و دوره برخط آمادگی این آزمون پرداخت.

سپس اعضای شورای علمی بنیاد سعدی حاضر در جلسه، از جمله دبیران، استاجی، ابراهیمی، طالبی صفارمقدم، تاج‌الدین، یاحقی، پورمند (محسنی)، باقری، پیشقدم و باقری نظرات خود را درباره آیین‌نامه آزمون دانش تدریس زبان فارسی (داتفا) و برگزاری این آزمون بیان کردند.


در پایان حدادعادل پس از شنیدن صحبت‌های اعضای شورای علمی بنیاد سعدی، متذکر شد که آزمون داتفا یک تا دو دوره به‌صورت آزمایشی اجرا شود و پس از آن به تصویب نهایی برسد. همچنین تاکید کرد که شورای علمی بنیاد حداقل دوبار در سال تشکیل شود که در جلسه تصویب شد جلسه بعدی ۲۵ دی‌ماه ۹۸ باشد.

در پایان این جلسه مقرر شد اعضای شورای علمی بنیاد سعدی تا پایان تیرماه درباره آئین‌نامه فعلی آزمون دانش تدریس زبان فارسی (داتفا) نظرات خود را اعلام کنند. معاونت آموزش و پژوهش نیز نظرات اعضای شورای علمی بنیاد سعدی درباره آئین‌نامه فعلی داتفا را سریعاً اعمال کند و به اعضا بازگرداند. همچنین مقرر شد اعضای شورای علمی بنیاد سعدی تا ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ نظرات خود را درباره آئین‌نامه اصلاح‌شده داتفا ارائه دهند تا پس از این فرایند، آئین‌نامه داتفا برای اجرای آموزشی به‌مدت دو سال تصویب شود.

از سوی دیگر، بنا به تقاضای اعضای شورای علمی بنیاد سعدی، مقرر شد معاونت آموزش و پژوهش نسبت به تشکیل مرکز سنجش و آموزش در بنیاد سعدی اقدام کند. مقرر شد آئین‌نامه پژوهانه و حمایت از دورهای پسادکتری بنیاد سعدی تهیه و تا جلسه بعدی شورای علمی ارائه شود. در همین راستا تاج‌الدین یکی از دانشجویان دوره پسادکتری خود را برای راهنمایی علمی داتفا به بنیاد سعدی معرفی کند.



انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید