وزیر خزانه‌داری آمریکا: اروپا از تحریم‌های آمریکا علیه ایران تبعیت کند/ از کاری که اروپایی‌ها دارند می‌کنند، خرسند هستیم

وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت اگر کسی می‌خواهد با سیستم دلاری کار کند، باید از تحریم‌های آمریکا علیه ایران و دیگر کشورها تبعیت کند.

به گزارش فارس، «استیو منوشین» وزیر خزانه‌داری آمریکا روز پنج‌شنبه به تهدید کشورهایی پرداخت که می‌خواهند با ایران روابط اقتصادی داشته باشند.

به نوشته نشریه «فایننشال تایمز»، منوشین که پس از گفت‌وگو با «برونو ل میر» وزیر دارایی فرانسه در حاشیه اجلاس گروه ۷ در جمع خبرنگاران در پاریس صحبت می‌کرد، گفت: «اگر می‌خواهید در سیستم دلاری مشارکت داشته باشید، باید از تحریم‌های ایالات متحده تبعیت کنید.»

وی افزود: «ما انتظار داریم که به تحریم‌های ایالات متحده التزام وجود داشته باشد، چه علیه ایران و چه علیه هرکس دیگری. اگر کسانی می‌خواهند در سیستم دلاری مشارکت داشته باشند، باید از تحریم‌های ایالات متحده پیروی کنند. ما از کاری که اروپایی‌ها دارند می‌کنند، خرسند هستیم.»

وزیر خزانه‌داری آمریکا در مورد این ساز و کار گفت: «می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که اینستکس بسیار دقیق است و هیچ‌کاری نمی‌کند که با تحریم‌های ما اختلالی داشته باشد.»


نظر خود را ثبت کنید