معاون آموزشی وزارت علوم عنوان کرد

برنامه‌های قبلی با قوت اجرایی می‌شوند/اصلاحاتی در روش‌های اجرایی برنامه‌های آموزشی خواهیم داشت

  • تاریخ انتشار : 1398/4/30 ساعت : 11:43 - 4 سال قبل
  • از گروه : علمی
  • زیرگروه : آموزش
معاون آموزشی وزارت علوم با تاکید بر این که برنامه‌ها و اقدامات گذشته معاونت آموزشی این وزارت خانه با قوت وقدرت اجرایی و ادامه خواهد داشت گفت: ممکن است به دلیل تجربیات خود در روش‌ها و شیوه‌های اجرای این برنامه‌ها اصلاحاتی انجام دهم.

به گزارش ایسنا، دکتر علی خاکی صدیق در مراسم تودیع معاون آموزشی سابق و معارفه خود به عنوان معاون آموزشی جدید وزارت علوم که امروز در محل وزارت علوم برگزار شد با تاکید بر این که برنامه‌های آموزشی وزارت علوم با جدیت و قوت بیشتری اجرایی خواهد شد خاطر نشان کرد: من خوشحال هستم که عمر خود را صرف خدمت به حوزه آموزش عالی کشورم صرف کرده‌ام و از این که عضوی از این خانواده بزرگ آموزش عالی هستم افتخار می‌کنم. چرا که بسیاری از دستاوردهای که امروزه نظام ما به آن افتخار می‌کنند مدیون فعالیت‌های آموزش عالی  کشور است و هر کس که عضوی از این خانواده اعم از دانشجو، استاد، کارمندان، کارکنان و غیره باشد سهمی در به دست آمدن افتخارات این حوزه دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: به عنوان رئیس سابق دانشگاه خواجه نصیر که حدود ۱۰ سال در دو دوره مدیریت اداره دانشگاه را داشتم همکاران من در ستاد وزارت علوم در دولت قبل و فعلی تلاش‌های خالصانه‌ای در جهت اصلاح امور آموزش عالی داشتند که در این میان دکتر شریعتی نیاسر که از سال‌ها قبل ارادات آشنایی با ایشان را داشتم و دارم در این حوزه تلاش‌های زیادی انجام دادند  به همین جهت قرار گرفتن در جایگاه ایشان در حوزه معاونت آموزشی مسئولیت بسیار سنگینی است.

معاون آموزشی وزارت علوم همچنین تاکید کرد: فعالیت‌های حوزه آموزش عالی که توسط دکتر شریعتی نیاسر اجرایی و پیگیری می‌شد بسیار قابل تحسین است و مروری که بنده طی دو سه هفته گذشته در خصوص برنامه‌های فعلی این حوزه انجام دادم به این نتیجه رسیدم که در حال حاضر برنامه‌ای ندارم که بخواهم آن را اجرایی کنم. چرا که تمام فعالیت‌های که فکر می‌کنیم برای آموزش عالی در عرصه معاونت آموزشی مفید و سودمند و اصولی است در دوره قبل توسط دکتر شریعتی نیاسر بنیان گذاری شده است.

دکتر خاکی صدیق اظهار کرد: موضوعاتی نظیر ارتقای کیفی و ساماندهی آموزش عالی به عنوان کلید واژه‌های مهم این عرصه از موضوعات مهم آموزش عالی به شمار می‌رود و همه ما به اجرای این امور معتقد هستیم. و در حال حاضر نیز برای اجرای این امور در معاونت آموزش عالی برنامه‌های تدوین شده است و فعالیت‌های نیز انجام شده است و طبیعتا با توجه به  مخاطبان گسترده آموزش عالی این حوزه چالش‌های را داشته که با پیگیری‌های دکتر شریعتی نیاسر رفع شده است و ما نیز این مسیر را طی خواهیم کرد.

معاون آموزشی وزارت علوم در پایان خاطر نشان کرد: اگر بخواهم هنرمندی زیادی از خود به خرج بدهم این است که فعالیت‌ها و برنامه‌های قبلی معاونت آموزشی را ادامه خواهم داد و ممکن است البته در روش‌ها و مکانیزم‌های اجرایی آن به دلیل تجربه‌ای که در اختیار دارم اصلاحاتی انجام بدهم اما به طور کلی این مسیر ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید