معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت:

از سیاست‌بازی در فعالیت‌های فرهنگی اجتناب کنیم

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گفت: هدف ما ساختن آینده بهتر دانشجویان است و باید فارغ از گرایشات سیاسی به عنوان معاون فرهنگی فعالیت کنیم و بی‌طرفی در کارهای ما رایج و حاکم شود و از سیاست‌بازی در فعالیت فرهنگی اجتناب کنیم.

به گزارش ایسنا، دکتر سیما سادات‌لاری معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در پانزدهمین اجلاس معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، ضمن تقدیر از فعالیت‌های دکتر محمدرضا فراهانی معاون پیشین فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت که با شفافیت و خلاقیت فعالیت‌های فرهنگی تاثیرگذاری انجام دادند‏‏‏، گفت: معاونان فرهنگی و دانشجویی از دغدغه‌مندترین مدیران دانشگاهی هستند که با صداقت فعالیت می‌کنند. در این معاونت زحمات زیادی کشیده شده است و من وارث معاونانی هستم که خون دل خوردند تا این معاونت به جایگاه فعلی‌ رسیده است.

او ادامه داد: خود را نماینده معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور می‌دانم و نیاز به همدلی و همراهی شما دارم. سیاست‌های ما ادامه همان اصول قبلی است‎. امیدوارم نقش معاونان در دانشگاه‌ها پررنگ‌تر شود چون در خط مقدم قرار دارند و با دانشجویان در ارتباط مستقیم هستند. معاونان دانشجویی باید با تشکیل کارگروه و جلسات آمایشی برطبق آیین‌نامه‌ها عمل کرده و دانشجویان را در بستر امور به طور مستقیم قرار داده و از مشارکت آنها بهره ببرند. خوشبختانه در آیین‌نامه‌ها که مبنای عمل ماست این ظرفیت دیده شده است و کافی است اقدام عملی مناسبی انجام پذیرد.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت اضافه کرد: هدف ما ساختن آینده بهتر دانشجویان است و باید فارغ از گرایشات سیاسی به عنوان معاون فرهنگی فعالیت کنیم و بی‌طرفی در کارهای ما رایج و حاکم شود و از سیاست‌بازی در فعالیت فرهنگی اجتناب کنیم.

لاری با تأکید بر این‌که کسی که در دولت تدبیر و امید سمتی دارد باید به دموکراسی پایبند باشد و با حداکثر بی‌طرفی رفتار کند، تصریح کرد: یکی از سیاست‌های من فعالیت مشترک و همدلی با دانشجویان و معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی است.

معاون وزیر بهداشت بیان کرد: لازمه کار  در معاونت فرهنگی سعه‌صدر و صبوری است چرا که در این مسند با افکار مختلف و دانشجویان متفاوتی سروکار داریم و تنها با پیش گرفتن روش صبوری در مواجه با آن‌ها به نتیجه مطلوب می‌رسیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت تعقل‌گرایی، اخلاق و معنویت را لازمه فعالیت در حوزه فرهنگی و دانشجویی دانست و تصریح کرد: امروز  همه به این نتیجه رسیده‌اند که به اخلاق و معنویت بیش از پیش نیاز داریم. معاونت‌های فرهنگی و دانشجویی متولی اصلی فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی دورن دانشگاه است و باید توجه کنیم که ما معاونت فرهنگی و دانشجویی کل دانشگاهیان هستیم.

به گزارش مفدا، لاری در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به بحران‌های پیشامده در جامعه جای پرداختن به سبک زندگی اسلامی در تصمیم‌گیری‌های کلان خالی است. ما در جامعه ایرانی بین مدرنتیه و سنت مرتب دچار چالش هستیم. برای همین لازم است که باتوجه به بیانیه گام دوم رهبری توجه بیشتری به سبک زندگی اسلامی داشته باشیم. ما باید علی‌رغم تنگناها ناامید نشویم و از دل و جان فعال باشیم. همه باید در  برهه حساس کنونی برای جذب منابع و افزایش بهره‌وری تلاش کنیم. در این مسیر لازم است گذشته را برای پیشرفت نقد کنیم. نقاط قوت را چراغ راه خود کرده و نقاط ضعف را اصلاح کنیم.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید