مقام ارشد وزارت ارشاد: پیگیری کتاب "ایران مدرن" فرح پهلوی

تصاویر موجود در این کتاب بسیار کیفیت پایینی دارند و در مجموع یکی از ضعیف‌ترین کتاب‌های هنری موجود در بازار است و همچنین این کتاب بیشتر سیاسی است.

هادی مظفری مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دومین نشست خبری مرمت و بازسازی موزه هنرهای معاصر تهران درباره پیگیری حقوقی کتابی که درباره آثار گنجینه موزه توسط فرح پهلوی به چاپ رسیده بود، گفت: بعد از چاپ کتاب ایران مدرن، این کتاب مورد پیگرد قرار گرفت و محتویات کتاب بررسی و ترجمه شد و در اختیار وکلای وزارتخانه قرار گرفت و همچنین موضوع با وکلای خارج از کشور مطرح شد. بسته به کنوانسیون‌هایی که ایران امضا کرده است و همچنین تلاش دوستان حقوق بین‌الملل، آن را پیگیری خواهیم کرد.

به گزارش عصر ایران به نقل از ایرنا، احسان آقایی مدیر موزه هنرهای معاصر تهران نیز درباره این کتاب گفت: تصاویر موجود در این کتاب بسیار کیفیت پایینی دارند و در مجموع یکی از ضعیف‌ترین کتاب‌های هنری موجود در بازار است و همچنین این کتاب بیشتر سیاسی است. در واقع این کتاب مستمسکی برای معرفی خاندان پهلوی قرار گرفته است.

گفتنی است سال گذشته در نیویورک با حمایت مالی فرح پهلوی کتابی حاوی تصاویر و توضیحاتی در مورد آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر منتشر شد که به نظر می رسید نه تنها حقوق مادی و معنوی ایران را زیر پا گذاشته است؛ بلکه به دنبال مصادره اموال ایران به نفع خاندان پهلوی بوده است.

نشست خبری تشریح روند مرمت و بازسازی موزه هنرهای معاصر تهران با حضور حضور احسان آقایی رئیس موزه و هادی مظفری مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیش از ظهر امروز (دوشنبه ۳۱ تیرماه) در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد.


نظر خود را ثبت کنید