کپسول دراگون سوار بر موشک "فالکون۹" پرتاب شد

پس از اینکه روز گذشته شرکت "اسپیس ایکس" برنامه پرتاب کپسول دراگون را به علت شرایط بد جوی به بامداد جمعه موکول کرد، بالاخره این کپسول ساعت ۲:۳۱ بامداد جمعه سوار بر موشک "فالکون۹" به فضا پرتاب شد.

به گزارش ایسنا، در ابتدا قرار بود کپسول دراگون سوار بر موشک "فالکون۹" شده و در تاریخ ۲۴ ژوئیه به فضا ارسال شود، اما به علت شرایط بد جوی، این پرتاب برای مدتی حدود ۲۴ ساعت تعویق افتاد و به ساعت ۲:۳۱ بامداد جمعه موکول شد. این کپسول ساعت ۲:۳۱ بامداد جمعه سوار بر موشک "فالکون۹"  به سمت ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب شد.

بنابر برنامه‌ریزی‌ها دراگون ۲۷ ژوئیه به ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهد رسید و محموله‌هایی از قبیل تجهیزات آزمایشگاهی با وزن ۲۲۶۸ کیلوگرم را به دست فضانوردان مستقر در "ایستگاه فضایی بین‌المللی" خواهد رساند.

پرتاب فالکون ۹  به فضا از ایستگاه "نیروی هوایی کیپ کاناورال" در فلوریدا انجام شد. از میان آزمایش‌هایی که انجام خواهد شد، می‌توان به بررسی نحوه ارتباط میکروب‌ها با سنگ‌ها در شرایط بی‌وزنی اشاره کرد. هدف از انجام این آزمایش کمک به توسعه تدابیر استخراج‌های فضایی است. از دیگر آزمایش‌ها هم ساخت بافت مصنوعی انسان با استفاده از چاپگرهای سه‌بعدی است.



انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید