رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خبر داد:

‌افتتاح ۱۰ موزه دفاع مقدس کشور در دهه فجر امسال

‌رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس به افتتاح ۱۵ موزه دفاع مقدس در استان های مختلف کشور تاکنون اشاره کرد و گفت: دهه فجر امسال ۱۰ موزه دفاع مقدس توسط رئیس جمهور افتتاح می شود.

‌به گزارش ایسنا-‌ سردار سرتیپ بهمن کارگر در جلسه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با موضوع ماموریت های دستگاه های اجرایی در ساخت موزه دفاع مقدس گیلان،  به عقب ماندگی این استان در احداث موزه دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: ۱۰ هکتار زمین برای موزه دفاع مقدس گیلان اختصاص داده شده و باید این عقب ماندگی به سرعت جبران شود.

وی با بیان اینکه داشتن موزه دفاع مقدس حق گیلان است، تصریح کرد: اراده برای احداث موزه دفاع مقدس باید در گیلان وجود داشته باشد ضمن اینکه شهرداری ها پایه و اساس موزه های دفاع مقدس در کشور هستند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کشور به افتتاح ۱۵ موزه دفاع مقدس در استان های مختلف کشور تاکنون اشاره کرد و گفت: دهه فجر امسال ۱۰ موزه دفاع مقدس توسط رئیس جمهور افتتاح می شود.

وی بر تقسیم کار دستگاه های مختلف برای احداث موزه دفاع مقدس در گیلان تاکید کرد و یادآور شد: برای احداث موزه دفاع مقدس در گیلان نیاز به ارائه خدمات توسط نهادهای مختلف داریم.

سردار کارگر در ادامه با اشاره به اینکه مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس موزه های طبیعی هستند، بیان کرد: سال گذشته ۷ میلیون نفر به راهیان نور رفتند.

آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه گیلان در این جلسه اظهار کرد: موزه دفاع مقدس یکی از راهکارهای انتقال فرهنگ ایثار و مجاهدت به نسل های آینده است.

وی به وجود موزه در تاریخ ۲ هزار ساله ایران اشاره کرد و افزود: موزه ریشه در تاریخ ایران و اسلام دارد و در این راستا بزرگ ترین نماد توحید، کعبه است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه خانواده شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان موزه عملی دوران دفاع مقدس هستند، تصریح کرد: تهیه مستند از یادگاران دوران دفاع مقدس بزرگ ترین بستری است که می تواند فرهنگ این دوران را به نسل های بعدی انتقال دهد .

فلاحتی، تهیه فیلم و مستندات از رزمندگان دوران دفاع مقدس برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه را تاثیرگذار عنوان کرد.

وی با تاکید براینکه احداث موزه دفاع مقدس گیلان بسیار ارزنده و ماندگار است، یادآور شد: موزه دفاع مقدس گیلان باید عمیقانه و مدبرانه ساخته شود.


انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید