"استارهاپر" بالاخره پرتاب شد

ایلان ماسک خبر داد پس از دو تلاش و دو بار تاخیر در پرتاب آزمایشی بخشی از استارشیپ موسوم به "استارهاپر" متعلق به شرکت فضایی اسپیس‌ایکس، این وسیله بالاخره امروز به طور آزمایشی پرتاب شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، در حالی که کپسول "دراگون" در مسیر سومین سفر به ایستگاه فضایی بین‌المللی است، وسیله نقلیه آزمایشی "استارهاپر"(Starhopper) که در واقع پیش درآمدی بر پرتاب موشک غول آسای "استارشیپ" است، یک پرش کوچک را از سایت پرتاب خود در تگزاس انجام داد.

تصویر زیر مربوط به تست آتش روز چهارشنبه است که همان ابتدا لغو شد.


پس از آن "ایلان ماسک" رئیس شرکت اسپیس‌ایکس(SpaceX) گفت که انجام یک آزمایش پرتاب 20 متری برای یک یا دو هفته آتی برنامه‌ریزی شده است که این آزمایش را بلافاصله فردای آن روز انجام داد.

در ابتدا هیچ ویدیویی از نمای نزدیکی از این تلاش در دسترس نبود و فقط تصویری از این رویداد از فاصله نسبتا کوتاه توسط یک شبکه پخش زنده اینترنتی گرفته شده بود اما ساعاتی بعد، ایلان ماسک یک ویدیوی نزدیک از این رویداد منتشر کرد.


این تست به عنوان مقدمه اولین تست پرواز فضاپیمای "استارشیپ"(Starship) انجام شد و مشابه آزمایشهای "گرس‌هاپر"(Grasshopper) است که ما سال‌ها پیش قبل از پرتاب موشک "فالکون 9" دیده بودیم که می‌توانستند پرتاب شوند و سپس خودشان را به شکل منظم روی زمین فرود بیاورند.


انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید