ناوگروه نیروی دریایی ارتش در باکو پهلو گرفت

ناوگروه منطقه چهارم و ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای سومین سال متوالی جهت حضور در مسابقات «جام دریا -۲۰۱۹» وارد باکو پایتخت جمهوری آذربایجان شد.

به گزارش ایسنا، مراسم استقبال از این ناوگروه متشکل از ناوهای موشک انداز پیکان و جوشن با حضور جواد جهانگیرزاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان و جمعی از کارکنان سفارت ایران، مقامات وزارت دفاع و مسوولان نیروی دریایی جمهوری آذربایجان در پایگاه نیروی دریایی این کشور در حومه باکو برگزار شد.

مسابقات جام دریا - ۲۰۱۹ روزهای ۱۴ تا ۲۴ مرداد ماه جاری با حضور ناوگروه ۴ کشور حاشیه دریای خزر از جمله جمهوری اسلامی ایران، روسیه، قزاقستان و جمهوری آذربایجان در آب های ساحلی این کشور برگزار می شود.

ناخدا یکم ستاد حسین حسنی مسوول و سرپرست هیات اعزامی ایران به باکو در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اهمیت برگزاری این مسابقات بین المللی آن را از نظر تقویت تعاملات میان نیروهای دریایی کشورهای حاشیه خزر مهم دانست.

وی مسابقات بین المللی جام دریا را در راستای تامین امنیت دریای خزر توسط کشورهای حاشیه آن مهم دانست و گفت: جای امیدواری است که همه کشورهای حاشیه این دریا بتوانیم امنیت خزر را به طور کامل و بدون حضور بیگانگان برقرار کنیم.

حسنی اظهار کرد: مسابقات جام دریا - ۲۰۱۹ در باکو در ۶ رشته مختلف از جمله بقا در دریا، کنترل صدمات با سامانه کنترل صدمات آب گرفتگی، تیراندازی به هدف هوایی، تیراندازی به هدف سطحی، مهارت‌های دریا و رفتن به بویه برگزار می شود.

ناطق باقراف معاون نیروی دریایی جمهوری آذربایجان نیز ضمن ابراز خرسندی از استقبال ناوگروه جمهوری اسلامی ایران در باکو، با اشاره به برگزاری مسابقات جام دریا با حضور کشورهای حاشیه خزر برای پنجمین سال، گفت: جمهوری آذربایجان در سه سال اخیر به طور متوالی میزبان این مسابقات بوده و دو رقابت قبلی در روسیه برگزار شده است.

باقراف خاطر نشان کرد: مسابقات جام دریا – ۲۰۱۹ با حضور ۲ ناو از جمهوری آذرربایجان، ۲ ناو از جمهوری اسلامی ایران، ۳ ناو از روسیه و یک ناو از قزاقستان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه جمهوری آذربایجان به عنوان کشور میزبان تلاش کرده است مسابقات جام دریا در سطح بالا برگزار شود، ابراز امیدواری کرد که این مسابقات به تقویت دوستی و برادری میان نیروهای دریایی کشورهایی حاشیه خزر کمک کند.


نظر خود را ثبت کنید