رییس سازمان حج در بازدید از فرودگاه مدینه مطرح کرد:

سختگیری فرودگاه‌های عربستان در برابر تکنولوژی همراه زائر

رییس سازمان حج و زیارت گفت: مشکل خاصی از فرودگاه‌های عربستان گزارش نشده است، اما همچنان در برابر ورود تبلت، لپ‌تاب، نوت بوک و دوربین همراه مسافر سختگیری می‌شود.

به گزارش ایسنا، علی‌رضا رشیدیان در جریان بازدید از فرودگاه مدینه به همراه نماینده وزیر حج عربستان، برخورد ماموران فرودگاه‌های جده و مدینه را نسبت به سال‌های قبل بهتر دانست و گفت: مشکل خاصی در این‌باره وجود ندارد، جز آنکه برای ورود تبلت، لپ‌تاب، نوبت بوک و دوربین‌های فیلمبرداری سخت گیری‌هایی می شود، ‌ هرچند تا کنون بیشتر آن‌ها به زائران تحویل داده شده است.

وی که روند ورود زائران ایرانی به فرودگاه‌های جده ومدینه را بدون مشکل و سریع ارزیابی کرد، افزود: در سال‌های اخیر  تعداد پرروازهای مسیر جده کاهش یافته و بیشتر عملیات انتقال زائران از طریق فرودگاه مدینه انجام می‌شود. حتی عملیات بازگشت بخشی از زائران «مدینه قبل» به این فرودگاه منتقل می‌شود. از این رو تعداد پروازها از فرودگاه مدینه و حجم خدمات‌دهی در آن بیشتر است.

رشیدیان گفت: تلاش می‌شود آرامش و اطمینان خاطر هنگام ورود زائران برقرار شود؛ چرا که به طور طبیعی زائران هنگام ورود به یک کشورخارجی اندکی دغدغه و استرس دارند.

به گفته رییس سازمان حج و زیارت، از ابتدای عملیات اعزام زائران به عربستان تا کنون، ۷۰ هزار و ۷۸۳ نفر در قالب ۲۸۶ پرواز به عربستان منتقل شده‌اند که حدود ۸۰ درصد زائران ایرانی را شامل می‌شود.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید