محجوب: راه حل مشکل مسکن مالیات بر خانه‌های خالی است

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: وضعیت معیشتی کارگران، کشاورزان، بازنشستگان، حقوق بگیران و همه آنها که مستمری‌های کوچک از نهادهای حمایتی دریافت می‌کنند به خصوص در نوبت‌مانده‌ها برای دریافت حمایت‌ها، سخت و دشوار است.

به گزارش ایسنا، علیرضا محجوب در نطق میان دستور امروز (دوشنبه) مجلس، گفت: امیدواریم حج ابراهیمی درسی برای همه ما باشد که دنیا پرستی‌ها را قربانی کنیم و به یاد فقیران و بی چیزان باشیم.

عضو فراکسیون امید مجلس با اشاره به وضعیت اقتصادی اقشار حقوق‌بگیر، گفت: بیایید یک لحظه خودمان را جای اقشاری که ندارند و سفره هایشان خالی است بگذاریم. آنان در به در  دنبال  مسکن اجاره‌ای هستند، کسانی هستند که در یک اتاق ۱۲ متری زندگی می کنند در عوض افرادی هستند که در پنت‌هاوس‌ها و قصرها زندگی می کنند، این وضعیت جای سوال ندارد؟

عضو فراکسیون امید مجلس خاطرنشان کرد: اعلام وجود یک مشکل در بخش مسکن موجب حل شدن آن نمی‌شود بلکه راه حل  رفع مشکل مسکن تدابیری مانند مالیات بر خانه‌های خالی را می‌طلبد که هرگز تا امروز اجرا نشده و البته معلوم است که صدای ثروتمندان از صدای ضعفا قوی‌تر است. امروز حقوق پرداختی به کارگران، کشاورزان، بازنشستگان و کارمندان حتی کفاف هزینه سفره آنها را نمی دهد چه برسد به اجاره مسکن و هزینه مدرسه و تحصیل و هزینه‌های متعددی که هر روز بر آنها بار می شود.

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار کرد: وضعیت معیشتی  بازنشستگانی که همسان‌سازی برای آنها اجرا نشده روز به روز بدتر می شود و صدای آنها بلندتر می‌شود. فراکسیون کارگری مجلس می‌خواهد که  به وضعیت معیشتی کارگران و بازنشستگان رسیدگی شود. خواستار اصلاح وضعیت مزدی در این شرایط هستیم. خواستار اصلاح وضعیت مستمری‌ها، مستمری بگیران، کارمندان، کارگران و حقوق بگیران هستیم. کارگران ساختمانی به دلیل فقدان بیمه اذیت می شوند.

محجوب  برگزاری انتخابات شورایاری‌ها در تهران را یک موفقیت بزرگ توصیف کرد و افزود: ۱۲ هزار و ۳۰۰ نفر کاندیدا و نزدیک به ۴۰۰۰ نفر در تهران انتخاب شدند که به همه آنها تبریک می‌گوییم و آرزوی موفقیت داریم و از وزارت کشور، شهرداری تهران و شورای شهر تهران تشکر می‌کنم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خواستار تامین ۲۲ هزار معلم در مدارس شد و افزود: طبق آمار در مناطق ۱۵ تا ۲۲ به ویژه در مناطق جنوبی تهران حدود ۲۲ هزار معلم کم داریم که اگر جذب نشوند باید ۲۵۰ هزار ساعت حق التدریس پرداخت شود؛ علاوه بر این آمار حدود ۷۰ هزار کلاس درس کسری وجود دارد. آموزش و پرورش  از همه دستگاهها ضعیف تر است. چرا شهرداری پنج درصد حق عوارض تفکیک و صدور پروانه را به آموزش و پرورش پرداخت نمی‌کند و دولت در بودجه یک ردیف خاص برای این وزارخانه اختصاص نداده است؟

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید