آمادگی مغز متفکر حملات ۱۱ سپتامبر برای کمک به خانواده‌های قربانیان برای شکایت‌ از عربستان

روزنامه وال استریت ژورنال نوشت که مغز متفکر حملات ۱۱ سپتامبر برای ارائه کمک به خانواده‌های قربانیان در انجام شکایت‌های قضایی‌شان علیه عربستان اعلام آمادگی کرده است تا در ازای آن، واشنگتن از صدور حکم اعدام علیه وی کوتاه بیاید.

به گزارش ایسنا، روزنامه وال استریت ژورنال نوشت: شکایت‌های ارائه شده در نیویورک، دولت عربستان را به کمک به هماهنگی حملات ۱۱ سپتامبر متهم می‌کند. خالد شیخ محمد، مغز متفکر حملات ۱۱ سپتامبر آمادگی خود را برای ارائه کمک به خانواده‌های قربانیان در انجام شکایت‌های قضایی‌شان علیه عربستان اعلام کرده است، اما در ازای آن، خواهان کوتاه آمادن واشنگتن از صدور حکم اعدام علیه وی شده است. شیخ محمد پیشنهاد خود را مشروط به این کرده که دولت آمریکا برای صدور حکم اعدام وی در زندان گوانتانامو تلاش نکند.

در این گزارش آمده است که وکلای دادستانی با سه تن از بازداشت‌شدگان گوانتانامو تماس گرفتند تا شهادت بدهند، اما وکیل متهمان اعلام کرد که آن‌ها هیچ‌گونه شهادتی در زمان کنونی نخواهند داد. این وکیل اعلام کرد که عدم وجود حکم اعدام برای متهمان احتمالا باعث می‌شود آن‌ها همکاری بیشتری داشته باشند.

این روزنامه می‌نویسد: شیخ محمد که به نظر می‌رسد در قتل دنیل پرل، خبرنگار روزنامه وال استریت ژورنال دست دارد قبلا مواضعی چالش‌آمیز اتخاذ کرده بود. در یکی از جلسات تفهیم اتهام در گوانتانامو در ژوئن ۲۰۰۸ قاضی نظامی گفته بود که مجازات این پرونده اعدام است. شیخ محمد به وی جواب داد: این چیزی است که آرزویش را دارم. از مدت‌ها پیش به "شهادت" فکر می‌کردم.

جانشین معاون وزیر دادگستری آمریکا اعلام کرد که اگر توافقی میان آمریکا و مغز متفکر حملات ۱۱ سپتامبر حاصل شود این مسئله احتمالا عربستان را مجبور به پرداخت صدها میلیارد دلار به عنوان غرامت به خانواده‌های قربانیان می‌کند.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید