تظاهرات مجدد بحرینی‌ها علیه اقدامات آل خلیفه

ملت بحرین بار دیگر برای محکومیت اعدام دو جوان بحرینی توسط حکومت آل خلیفه در مناطق مختلف این کشور تظاهرات کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه الجزیره، ملت بحرین به منظور محکومیت اعدام دو جوان توسط حکومت آل خلیفه تظاهرات خود تحت عنوان "وفاداری به شهدا" را از سر گرفتند.

طبق این گزارش، معترضان بحرینی در "بنی جمرة"، "المالکیة"، "الهملة" و مناطق دیگر این کشور با در دست داشتن تصاویر دو جوان مذکور، خواستار سرنگونی نظام این کشور شدند.

در همین راستا، علی الاسود، از رهبران جمعیت وفاق ملی بحرین که از سال ۲۰۱۱ تا کنون به لندن تبعید شده است به رویترز گفت: فراخوان‌هایی برای تظاهرات وجود دارند و در روزهای آتی تظاهرات‌هایی در مناطق مختلف بحرین برگزار خواهد شد اما به شدت سرکوب می‌شوند، معترضان بازداشت شده و مجازات‌های دسته جمعی علیه این مناطق اعمال می‌شوند.

با وجود اینکه سازمان ملل و گروه‌های بین‌المللی حقوق بشری با ارسال درخواست‌هایی برای دولت بحرین از منامه خواستند اجرای حکم اعدام سه جوان بحرینی را متوقف کند، مسؤولان این کشور شنبه گذشته اعلام کردند که حکم اعدام سه شهروند متهم به قتل یک افسر پلیس و یک امام جماعت اجرا شد.

دادستان کل بحرین نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد، حکم اعدام سه متهم اجرا شد که دو تن از آنها متهم یک پرونده و نفر سوم متهم پرونده دیگری بود.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید