سازمان ملل اعلام کرد؛

۵۰۰ کشته و هزاران آواره ماحصل حملات چند ماه اخیر به شمال سوریه

سازمان ملل اعلام کرد، به دنبال عملیات نظامی مداوم در شمال‌ غرب سوریه از اواخر ماه آوریل تاکنون بیش از ۵۰۰ تن کشته و هزاران تن دیگر آواره شده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از الیوم السابع، فرحان حق، معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در نشست خبری گفت: طرف‌های درگیر در شمال‌ غرب سوریه باید از غیرنظامیان و زیرساخت‌های مدنی حفاظت کنند.

وی در ادامه گفت: روزهای شنبه و یکشنبه گذشته دست کم ۳۵ تن بر اثر حملات هوایی به مناطق مسکونی تحت کنترل مخالفان مسلح کشته شده و هزاران تن دیگر آواره و به سمت مرزهای ترکیه روانه شدند.

فرحان حق ادامه داد:‌ از ۲۸ آوریل تاکنون بر اثر حملات در شمال سوریه تعداد کشته‌شدگان غیرنظامی به بیش از ۵۰۰ تن رسیده است و بیش از ۴۴۰ هزار تن دیگر آواره شده‌اند.

سازمان ملل نیز روز جمعه گزارش داد، طی ۱۰ روز اخیر به دنبال حملات هوایی در شمال غرب سوریه ۱۰۳ غیرنظامی کشته و طی سه ماه اخیر بر اثر عملیات هوایی بیش از ۴۰۰ هزار تن آواره شدند.

همچنین استیفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در ماه ژوئن اعلام کرد: ۲۳۱ تن بر اثر درگیری‌ها در شمال غرب سوریه کشته شده و بیش از ۳۰۰ هزار تن دیگر به سمت مرزها با ترکیه گریختند.

ارتش سوریه از ماه آوریل حملات هوایی خود را در حومه‌های ادلب و حماة افزایش داده و پایگاه‌های مخالفان مسلح را در این مناطق مورد هدف قرار می‌دهد.

نیروهای دولت سوریه و مخالفان یکدیگر را به نقض توافقنامه سوچی که روسیه و ترکیه در سال ۲۰۱۸ پیرامون ایجاد منطقه خالی از سلاح در ادلب و حومه‌های حماة، حلب و لاذقیه به آن دست یافتند، متهم می‌کنند.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید