هشدار رهبران مسیحی آمریکا درباره ظهور "ملی‌گرایی مسیحی"

یک گروه متشکل از رهبران مسیحی با هشدار درباره ظهور "ملی‌گرایی مسیحی" اعلام کرد، ترکیب هویت مسیحی و آمریکایی تهدیدی برای دموکراسی آمریکا و جوامع دینی است.

به گزارش ایسنا، گروهی موسوم به "مسیحیان علیه ملی‌گرایی مسیحی" در بیانیه‌ای اظهار کرد: ما به عنوان مسیحیان به عیسی(ع) مقید هستیم، نه با شهروندی‌مان، بلکه با ایمانمان.

این گروه در بیانیه خود آورده است: چه در کلیسا عبادت کنیم چه در مسجد، کنیسه یا معبد، آمریکا ایمان درجه دویی ندارد. همه این باورها تحت قانون اساسی آمریکا برابر هستند.

به گزارش پایگاه خبری هیل، بنا بر وبسایت این گروه، این بیانیه دست‌کم از سوی 17 رهبر مسیحی از کلیساها و در زمان‌های مختلف امضا شده است.

به گفته این رهبران دینی، "ملی‌گرایی مسیحی" به دنبال گره زدن مسیحیت و شهروندی آمریکا به گونه‌ای است که "پوششی برای برترانگاری نژاد سفیدپوست و تسلط نژادی" ایجاد کند.

این گروه در ادامه بیانیه خود آورده است: ملی‌گرایی مسیحی خواستار برتری یافتن مسیحیت از سوی کشور است و بیانگر آن است که برای اینکه یک آمریکایی خوب باشید باید مسیحی باشید.

بیانیه این گروه شامل فهرستی از باورهاست که در بخش برابری دینی قانون اساسی آمریکا به آن‌ها اشاره شده و از مسیحیان می‌خواهد "این ایدئولوژی سیاسی مخرب را رد کنند".

اسقف مایکل کری که برگزاری مراسم عقد شاهزاده هری انگلیس و همسرش، مگان مارکل را بر عهده داشت، از جمله امضاکنندگان این بیانیه است.

کری در این باره اظهار کرد: خشونت، ارعاب و تحریف کتاب مقدس و همچنین "ملی‌گرایی مسیحی" شخصیت و آموزه‌های مسیح را منعکس نمی‌کند.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید