۴۸ درصد داوطلبان آزمون کاردانی کارت ورود به جلسه دریافت کردند/فردا آخرین مهلت

  • تاریخ انتشار : 1398/5/9 ساعت : 12:34 - 4 سال قبل
  • از گروه : علمی
  • زیرگروه : آموزش
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد که تاکنون بیش از ۴۸ درصد داوطلبان آزمون کاردانی به کارشناسی کارت ورود به جلسه آزمون خود را دریافت کرده‌اند.

دکتر حسین توکلی در گفت و گو با ایسنا ضمن بیان این مطلب اظهار کرد:  کارت شرکت در آزمون داوطلبان ۱۶ کد رشته امتحانی آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۳۹۸ برای تعادا ۷۵ هزار ۲۵۲ داوطلب و برگ راهنمای مربوط که پذیرش  در رشته‌های مذکور منحصرا بر اساس آزمون صورت می گیرد از ساعت ۸ روز گذشته سه شنبه هشتم مرداد ماه ۹۸ بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت و داوطلبان مذکور  تا ساعت ۲۴ فردا پنج شنبه دهم مرداد فرصت دارند نسبت به دریافت پرینت کارت و برگ راهنمای شرکت در آزمون اقدام نمایند.

وی در ادامه افزود: آزمون کاردانی به کارشناسی در ۱۶ کدرشته صبح روز جمعه ۱۱ مرداد ۹۸ در ۱۶۳ شهرستان و ۲۷۱ حوزه امتحانی برگزار خواهد شد. همچنین از تعداد ۸۵ هزار و ۵۴۷ نفر داوطلب ثبت نام کننده در دوره‌های کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۳۹۸ تعداد ۱۰ هزار و ۲۹۵ نفر برای ۱۶ کدرشته با آزمون در روز جمعه ۱۱ مرداد ۹۸ به رقابت می‌پردازند که تا ساعت ۸ صبح امروز تعداد ۳۵ هزار و ۸۰۰ داوطلب معادل ۴۸ درصد داوطبان کارت ورود به جلسه را دریافت نموده اند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور خاطر نشان کرد: آزمون کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی سال ۱۳۹۸ برای پذیرش در ۹ رشته با آزمون هم روز جمعه ۱۱ مرداد ۹۸ برگزار خواهد شد که تا کنون تعداد ۴۲ هزار و ۲۰۰ نفر معادل ۴۹ درصد داوطلبان این آزمون کارت ورود به جلسه خود را دریافت کردند.

به گفته وی، بر اساس آمار ثبت نام در دوره‌های کاردانی نظام جدید تعداد ۱۱۲ هزار و ۱۹۴ نفر در این دوره‌ها ثبت نام و انتخاب رشته کردند که از این تعداد ۸۵ هزار و ۴۷۳ نفر در رشته های با آزمون به رقابت می پردازند.

توکلی تاکید کرد: آزمون ۹ رشته امتحانی الکتروتکنیک، کامپیوتر، مکانیک خودرو، تأسیسات مکانیکی، نقشه کشی معماری، حسابداری، تربیت بدنی، گرافیک و صنایع غذایی در ۱۶۰ سئوال و ۲۱۰ دقیقه زمان در ۲۷۱ حوزه و ۱۶۳ شهر برگزار می شود.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید