کره شمالی: سامانه جدید راکت انداز زیر نظر کیم با موفقیت آزمایش شد

کره شمالی امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد، در پرتاب‌های موشکی که روز چهارشنبه انجام داد یک سیستم موشکی جدید را زیر نظر کیم جونگ اون آزمایش کرد. کره شمالی می‌گوید، سامانه جدید راکت‌انداز هدایت‌شونده این کشور با موفقیت آزمایش شده است.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری یونهاپ به نقل از خبرگزاری رسمی کره شمالی موسوم به KCNA گزارش داد: کیم جونگ اون رهبر کره شمالی پرتاب آزمایشی روز ۳۱ ژوئیه با استفاده از یک سامانه راکت اندار چند منظوره جدید با کالیبر بزرگ را تحت نظر داشته است.

کره شمالی گفته است، سامانه جدید راکت‌انداز هدایت‌شونده به قابلیت‌های نظامی این کشور می‌افزاید و توانایی هدف قرار دادن کره جنوبی را دارد.

رسانه‌های کره شمالی گفتند، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی شخصا در این آزمایش جدید حضور داشته است.

خبرگزاری KCNA در ادامه گزارش خود آورد: این پرتاب آزمایشی به صورت علمی تایید می‌کند که داده‌های تاکتیکی و ویژگی‌های فنی این سیستم راکت‌انداز جدید با کالیبر بزرگ به اکثر اهداف این طرح دست یافته و تاثیر جنگی کل این سیستم را تایید می‌کند.

این خبرگزاری در ادامه افزود: کیم جونگ اون رهبر کره شمالی پس از پی بردن به نتیجه این پرتاب آزمایشی اعلام کرد که این سیستم بسیار عالی است و ضربه شدید گریز ناپذیری را به اهداف این تسلیحات وارد می‌کند.

خبرگزاری KCNA به هیچ کشوری به عنوان هدف بالقوه این سیستم اشاره نکرد اما ظاهرا به سئول که در برد این سلاح قرار دارد اشاره داشته است.

این گزارش یک روز پس از آن منتشر شد که ارتش کره جنوبی اعلام کرد کره شمالی اوایل روز چهارشنبه دو موشک بالستیک کوتاه برد را از سواحل شرقی‌اش پرتاب کرده و برآورد می‌شود که این موشک‌ها پس از طی ۲۵۰ کیلومتر در ارتفاع ۳۰ کیلومتری در آب‌های ساحلی سقوط کرده است.

کره جنوبی به دنبال این پرتاب‌ها یک نشست شورای امنیت ملی برگزار و نگرانی شدید خود را نسبت به این پرتاب‌ها ابراز کرده و از پیونگ‌یانگ خواست تا از اقداماتی که به تنش‌ها دامن می‌زدند و به تلاش‌ها برای برقراری صلح در شبه جزیره کره خدشه وارد می‌کند، اجتناب کند.

این پرتاب جدید شش روز پس از آن صورت گرفت که کره شمالی دو موشک بالستیک کوتاه برد را از همین منطقه به طرف دریای شرقی پرتاب کرد.

به دنبال آزمایش‌های موشکی هفته اخیر کره شمالی این پرتاب‌ها را نمایش قدرت با هدف ارسال هشدار جدی به کره جنوبی در خصوص مانورهای نظامی مشترکش با آمریکا که قرار است در ماه جاری برگزار شود و همچنین خرید جنگنده‌های پیشرفته از آمریکا توصیف کرد.

به دنبال این پرتاب‌ها شورای امنیت سازمان ملل قرار است امروز به درخواست انگلیس، فرانسه و آلمان نشستی غیرعلنی برگزار و در جریان آن درباره پرتاب‌های موشک‌های بالستیک اخیر توسط کره شمالی مذاکره کند.


نظر خود را ثبت کنید