عبادی:طلبه‌ها خود را برای ترویج فرهنگ اسلام در دنیا پرورش دهند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: طلبه‌ای که امروز پرورش می‌یابد باید خود را با چنین زمینه جهانی آماده کند نه برای شهر، روستا و اداره کردن یک مسجد.

به گزارش ایسنا،حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعلیرضا عبادی، امروز ۱۰ مرداد، در دیدار با مدیران حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه تولید کننده و بقیه همه مصرف کننده هستند، اظهار کرد: تشکل حوزه‌های علمیه بر محور دین است و محور دین پیام انبیاء و رسولان الهی است.

وی افزود: بعثت پیامبران برای اداره صحیح جامعه بشری است که حیات انسان مصرف کمال انسان شود و کاروان بشری که از این عالم به عالم دیگری می رود پرورش پیدا کنند و آنچه از طبیعت می خواهد بهره ببرد.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه وفات به معنی مرگ نیست، بلکه همان استیفاء کامل از زندگی این جهان است، گفت: انسانی که از این دنیا می‌رود باید به مانند سلمان فارسی از دنیا برود نه به مانند شِمر.

عبادی خاطرنشان کرد: اگر به آن مدینه فاضله برسیم دنیا تمامش کمال و انسانی که از دنیا می‌رود متکامل از دنیا رفته اما اگر چنانچه این گونه نباشد همه چیز ابزار بازی یک عده انسان‌های مال پرست، حزب پرست و روزنامه پرست قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: بعثت پیامبران برای اجرای عدل است و آن امکان ندارد مگر با تأسیس حکومت، که هنوز عملی نشده است .

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: ما در آستانه دهه امامت و ولایت هستیم و بعد از آن نیز وارد بر محرم و شهادت اباعبدالله شده و سپس در ربیع، مسئولیت جدید همه انسان‌ها و پیروی از ولی عصر(عج) را در پیش داریم، این‌ها همه یک مطلب هستند اما در قالب‌های مختلف.

عبادی با اشاره به اینکه فلسفه شهادت امام حسین(ع) ایجاد حکومت ولاییِ الهی بوده است، گفت: دهه امامت و ولایت و غدیر در راستای اتمام بعثت پیامبران و گویای این است که اگر بعد از بعثت، امامت به معنی منطقی آن نباشد، بعثت لغو است.

وی بیان کرد: آنچه از طرف خدای حکیم می‌آید این است که امامت متمم بعثت است و اگر امامت نباشد بعثت معنی نمی دهد یعنی یک پیامبر یا ۱۲۴ هزار پیامبر اگر بیایند و تلاش کنند و با تفکر ابوسفیان‌ها و ابوجهل‌ها بجنگند و بعد از سال‌ها و  هزینه‌های زیاد دین را تحویل یزید ابن معاویه بدهند، چنین بعثتی فایده‌ای ندارد.

امام جمعه بیرجند ادامه داد: آنچه در سیستم حکیمانه الهی است، این است که امامت، متمم بعثت پیامبران است و اگر چنانچه این امر ابلاغ نشود، رسالت به درد نمی‌خورد .

عبادی ضمن تأکید بر اینکه مسئله امامت، مسئله حفاظت از دین است و تداوم راه انبیاست، گفت: این گونه نیست که خداوند دینش را به دست یک ستمگر بسپارد، چراکه در غیر این صورت همه چیز بی معنی می‌شود .

وی با اشاره به اینکه بالاترین عبادت انتظار است، افزود: انتظار یعنی اینکه چشم به راه باشیم و آنچه را که از دستمان برمی‌آید به اصلاح آن برخیزیم تا زمینه برای مصلح و ظهور حضرت مهدی(عج) فراهم شود.

عبادی بیان کرد: کار حوزه‌های علمیه در تداوم کار انبیاء و جانشین انبیاء الهی است و روحانیت باید تمام تلاشش را برای اعلای حق و ابطال باطل به کار گیرد.

وی یادآور شد: تحلیل‌گران محقق اخیرا گفته‌اند که آمریکا در حال اضمحلال و رفتنی است و در اداره امور داخل کشور خود درمانده است.

عبادی بیان کرد: در جای جای کره زمین برای حرکت‌های جهانی برنامه ریزی می‌کنند لذا باید طلبه را برای چنین جریاناتی و آرمان‌های انقلاب و آمادگی جهان برای ظهور حضرت مهدی(عج) پرورش داد.

 نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: هرچه دشمنان اهل بیت(ع) می‌خواهند با ویران کردن کشورها و شهرها و همچین کشتن زن و بچه، شکنجه مردم و آواره کردن انسان‌ها خود را بر جهان مسلط کنند، اما امروز در سطح بین‌المللی یک نماد بسیار زیبا از اربعین حسینی وجود دارد که با همه دنیا حرف می‌زند و در مقابل تفکر غرب قرار گرفته است.

وی افزود: طلبه‌ای که امروز پرورش می‌دهید باید خود را با چنین زمینه جهانی آماده کند نه برای شهر، روستا و اداره کردن یک مسجد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: وقتی موفقیت حاصل می‌شود که قبل از هر چیزی، ابتدا در طلبه انگیزه ایجاد شود چراکه اگر طلبه هدفمند باشد هیچ چیزی مانع کارش نمی‌شود اما اگر بخواهد بی هدف به راه بیفتد هر مانع کوچکی جلویش را می‌گیرد.


انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید