رئیس جهاددانشگاهی استان زنجان:

جشنواره‌های ادبی سبب ایجاد شور فرهنگی در دانشگاه‌ها می‌شود

رئیس جهاددانشگاهی استان زنجان گفت: با توجه به کثرت شاعران آیینی در سطح ملی در استان، می‌توان زنجان را مهد شعر آیینی عنوان کرد.

کامران جعفری در گفت‌وگو با ایسنا، در حاشیه جشنواره ملی شعر دانشجویی که به میزبانی جهاددانشگاهی استان زنجان برگزار شد، در رابطه با برگزاری اولین جشنواره ملی شعر دانشجویی، اظهار کرد: این جشنواره فرصت شناسایی استعدادهای برتر در حوزه شعر و ادبیات را، برای جوانان ایجاد می‌کند و به جوانان این انگیزه را می‌دهد تا در معرض قضاوت قرار گرفته و ذخیره‌ ارزشمندی برای جمهوری اسلامی باشند.

این مسئول ادامه داد: اردیبهشت سال آینده اختتامییه جشنواره ملی شعر دانشجویی برگزار خواهد شد و آثار دانشجویان در معرض داوری قرار گرفته و به افراد برتر نیز جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

وی با اشاره به اهداف این جشنواره، افزود: یکی از اهداف برگزاری جشنواره ملی شعر دانشجویی این است که ذخیره‌های خوبی برای آینده تربیت کند و این پرورش استعدادها در کنار ارج نهادن به چهره‌های ملی، شاخص و مفاخر در حوزه شعر و ادب فارسی و تعلیم آن به جوانان است.

جعفری با بیان اینکه جشنواره‌ها سبب ایجاد شور ادبی و فرهنگی در دانشگاه و خوابگاه‌ها می‌شود، تصریح کرد: با برگزاری جشنواره‌ها، شناسایی و پرورش استعدادهای ادبی جوانان، تبادل اندیشه و تجربیات شاعران و به‌خصوص جریان‌سازی در خصوص شعر و ادبیات از طریق برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی، انجام می‌شود.

رئیس جهاددانشگاهی استان زنجان با اشاره به تناسب استان زنجان در برگزاری بخش شعر آیینی، یادآور شد: جشنواره ملی شعر دانشجویی دارای بخش‌های مختلفی است که هر استان میزبان برگزاری بخشی از این جشنواره بوده و استان زنجان میزبان جشنواره شعر آیینی در کشور است و با توجه به تناسبی که استان به عنوان شهر شور شعور حسینی دارد، میزبانی جشنواره گام نخست جهاددانشگاهی در این بخش است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه استان زنجان شاعران آیینی بسیاری را در سطح ملی دارد، می‌توان زنجان را به عنوان مهد شعر آیینی معرفی کرد و این مهم بر عهده جهاددانشگاهی بوده تا انگیزه کافی را برای جوانان ایجاد کند.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید