رئیس سازمان پدافند غیر عامل: آمریکا جنگ سایبری علیه ایران را آغاز کرده است

رئیس سازمان پدافند غیر عامل با بیان اینکه آمریکا شروع جنگ سایبری علیه ایران را اعلان کرده است، تاکید کرد: آنها باید بداند که وابستگی‌شان به فضای سایبری بیش از ماست و ما به طور قاطع دفاع سایبری را در برابرشان پیش خواهیم گرفت.

به گزارش ایسنا، سردار غلامرضا جلالی در اجلاسیه نقش پدافند غیر عامل در دفاع مقدس که در اراک برگزار شد، اظهار کرد: در جهان هیچ کشوری برای سالگرد حمله به خاکش مراسم بزرگداشت برگزار نمی‌کند و شاید بسیاری بپرسند چرا سالگرد حمله به خودمان را گرامی می‌داریم، پاسخ این است که چون دوران دفاع مقدس دوران دفاع از هویت کشور و یک انقلاب نوپاست و دستاورها و برکات بزرگی برای ما داشته است و برخلاف جنگ‌های دیگر حتی یک وجب از خاک میهن جدا نشد.

وی با برشمردن دستاوردهای پنج‌گانه دفاع مقدس اظهار داشت: ارتش ایران قبل از انقلاب و دفاع مقدس، یک ارتش وابسته از نظر مدیریت بود اما در دوران دفاع مقدس آب‌دیده شد و تبدیل به یک ارتش مکتبی، اسلامی، انقلابی و مدافع اسلام و مردم شد و بزرگانی چون شهید صیاد شیرازی را معرفی کرد. ظهور سپاه هم یکی دیگر دستاوردهای دفاع مقدس است. سپاه ضامن امنیت کشور و محصول دفاع مقدس است و قدرت ملی و منطقه‌ای ما را دوچندان کرده.

جلالی گفت: مدیریت و رهبری ایشان سبب تشکیل یک بسیج ۲۰ میلیونی شد که نه فقط نقش بازدارندگی برای کشور دارد بلکه در عرصه‌های مختلف در جهت رشد و تعالی کشور و انقلاب نقش آفرینی می‌کند. اگر هزاران شهید دادیم در عوض امروز بسیجی داریم که در داخل کشور محصور نشده است و الگوی مردم برای مقابله با استکبار، صهیونیسم و تروریسم شده است.

جلالی صنعت دفاعی بومی را از دیگر دستاوردهای استراتژیک دفاع مقدس برشمرد و گفت: پیش از جنگ تنها توانایی ما مونتاژ سلاح‌های سبک تحت نظارت خارجی‌ها بود ولی امروز موشک‌های نقطه‌زن با برد دلخواه تولید میکنیم و ۹۰ درصد نیاز کشور در مباحث دفاعی را در داخل تامین می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه امروز نیز با توجه به شرایط کنونی و تحریم‌های ظالمانه همچنان باید راهبرد دوران دفاع مقدس را نقشه راه قرار دهیم، گفت: دفاع مقدس ما امروز حفاظت از ولایت است یعنی هم ولایت را بشناسیم و هم از آن تبعیت کنیم. در درجه بعد باید دشمن شناسی و گرفتن آرایش جنگی را در دستور کار قرار دهیم و تمام اینها باید ذیل وحدت، انسجام ملی و اجرای فرامین رهبری انجام شود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به اینکه اکنون در حوزه اقتصادی درگیر یک جنگ شدید هستیم، تصریح کرد: دشمن، پیچیده‌ترین، جدیدین و تمام ساز و کارها و استراتژی‌ها را برای جنگ اقتصادی علیه ما به کار گرفته است. زمانی که دشمن از مسلح‌سازی نظام پولی جهان صحبت می کند این یعنی جنگ تمام عیار!

وی ادامه داد: اف ای تی اف و پالرمو مانند رادارهای جنگ اقتصادی عمل می کند که درصدد شناسایی نقاط ضعف ماست و مسئولان ما باید براین موضوع آگاه باشند.

جلالی تداوم و حفظ کارکرد صنعت نفت را در شرایط کنونی نوعی دفاع اقتصادی دانست و گفت: اینکه صنعت نفت ما سرپا ایستاده و با همه تحریم و توطئه‌ها در حال انجام کار خود و تامین نیازهای کشور است خود نوعی دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه دشمن در حوزه‌های امنیتی همه مولفه‌ها را علیه ما به کار گرفته است، خاطرنشان کرد: بحمدلله نهادهای اطلاعاتی و انتظامی ما با هوشمندی همه توطئه‎‌های امنیتی دشمنان را تاکنون خنثی و بی اثر کرده‌اند.

جلالی با بیان اینکه آمریکا شروع جنگ سایبری علیه ایران را اعلان کرده است، تاکید کرد: آنها باید بداند که وابستگی‌شان به فضای سایبری بیش از ماست و این خطای استراتژیک آنهاست که جنگ سایبری را آغاز کرده‌اند و ما به طور قاطع دفاع سایبری خواهیم داشت.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه امروز ادامه، توسعه و روزآمدی دفاع مقدس به‌نحوی ارتقای پدافند غیرعامل است، توضیح داد: نخستین تهدیداتی که امروز باید جدی بگیریم حوزه سابیری است از همین رو باید دفاع سایبری یعنی مصون‌سازی زیرساخت‌ها در برابر تهدیدات سایبری را در اولویت قرار دهیم.

وی با تاکید بر اینکه در زمینه اقتصادی هم دولت و هم ملت باید پای کار باشند، بیان کرد: تاکید مقام معظم رهبری بر تقویت تولید داخلی یک راهبرد است و این خود جنبه‌ای از پدافند غیرعامل در حوزه اقتصادی است چون از وابستگی کشور جلوگیری می‌کند.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور ادامه داد: ما در زمینه زیرساخت‌های توسعه‌ای هیچ کمبودی در کشور نداریم چون هم از نیروی انسانی عظیمی بهره‌مندیم و از هم دانش و بنیه علمی خوبی برخورداریم و هم منابع طبیعی خوبی داریم، فقط به مدیریتی احتیاج داریم که این ظرفیت عظیم را به بهترین شکل سازماندهی و راهبری کند.


نظر خود را ثبت کنید