رپرتاژ آگهی

چمن مصنوعی محصولی لوکس در ایران

چمن مصنوعی این روزها در مراکز مختلفی مانند باشگاه های ورزشی، مدارس و مهدکودک ها، روف گاردن ها، فضاهای عمومی شهری، باغ تالارها، تراس های خانه ها، فضای بین سنگ ها، موزاییک ها و غیره مورد استفاده قرار می گیرد. در این بخش قصد داریم اطلاعات جامع و کاملی راجع به تمامی موضوعات مربوط به این تجهیزات را در اختیار شما قرار دهیم؛ پس با ما همراه شوید.

واردات چمن مصنوعی با چمن نما

 واردات و فروش چمن مصنوعی می تواند یک تجارت پرسود برای شرکت شما به حساب آید. از آنجا که چمن های مصنوعی در مراکز مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد و افراد و صاحبان صنعت زیادی به دنبال استفاده از آن هستند، می توانید با تاسیس یک شرکت و اقدام به واردات این محصول اقدام به درآمدزایی کنید.

کشورهای مختلفی از جمله بلژیک، هلند، ترکیه، انگلیس، کره و چین دارای چمن های مصنوعی با کیفیت بالا و قیمت مناسب هستند که شما می توانید اقدام به واردات چمن از آنها کنید. نکته قابل توجه مانند واردات هر مسئله دیگر توجه به کیفیت بالا، طول عمر کافی و قیمت نهایی قابل قبول  برای مشتری می باشد.

 

قیمت هر متر چمن مصنوعی

قیمت چمن مصنوعی به دو شکل قیمت چمن و قیمت نصب درنظر گرفته می شود. نوع و میزان چسب مصرفی و میزان ظریف کاری بر قیمت نصب و ارتفاع چمن، رنگ، شکل و میزان تراکم بر قیمت نهایی چمن مصنوعی تاثیر می گذارد.

قیمت این نوع چمن با توجه به مکان مورد استفاده نیز متفاوت است. برای مثال شما برای خرید چمن مصنوعی ورزشگاه هزینه متفاوتی نسبت به خرید چمن مصنوعی برای مهد کودک پرداخت خواهید کرد. همچنین مانند هر تجهیز دیگری چمن مصنوعی با توجه به نوع برند و کشور سازنده نیز دارای قیمت های متفاوت و مختلفی است.

آموزش نصب چمن مصنوعی تزئینی

نحوه اجرای زیرسازی چمن مصنوعی با چسب مخصوص در چند مرحله و توسط افراد متخصص و ماهر در این کار انجام می شود. نصب چمن در چند مرحله شامل موارد زیر انجام می شود :

مرحله اول زیر سازی است. در این مرحله شما مشخص می کنید که چمن مصنوعی را روی چه سطحی قرار می دهید. در صورتی که سطح زیرین شما شامل موزاییک، سرامیک، کاشی، آسفالت، بتن یا هر سطح محکم و سخت دیگر باشد، نوع زیر سازی شما زیرسازی سخت است. چمن مصنوعی به راحتی روی این زیرسازی نصب می شود. البته قبل از نصب حتما سطح کار را تمیز و یکدست کنید.

سطح های مختلف مانند باغچه ها و خاک های دانه بندی شده در خانواده سطوح غیر سخت قرار می گیرد. برای زیرسازی ابتدا زمین را از گیاهان پاک می کنید، سپس شن و ماسه های دانه بندی شده را روی زمین می ریزید. محل نصب باید کامپکت یا کوبیده شود.

هنگام نصب چمن مصنوعی به این نکات توجه داشته باشید که شما باید چمن مصنوعی را به صورت رولی روی زمین پهن و جهت چمن را مشخص کنید. مشخص کنید آیا جهت چمن با جهت مورد نظر شما یکی است یا خیر؟

در موارد زیادی شما مجبور به برش زدن رول ها می شوید. توجه داشته باشید که برش حتما از فاصله بند های چمن انجام شود. قبل از چسب کاری و بعد از برش کاری باید رول های چمن را به صورت لب به لب در کنار هم بچسبانید. در صورتی که بین چمن ها فاصله بیفتد، می توانید با استفاده از کاتر لبه های اضافی را ببرید تا رول ها به شکل دقیق کنار هم قرار بگیرند.

 بعد از آنکه رول های چمن مصنوعی به شکل دقیق در کنار یکدیگر قرار گرفتند و چسب کاری شدند، نوبت به نصب نهایی می رسد. در این مرحله گوشه های اطراف چمن یا نقاط مشخصی از آن یا همه دور چمن را به وسیله چسب مخصوص به زمین می چسباند. در بعضی از روش‌ ها می‌توان از پیچ یا میخ نیز برای نصب نهایی استفاده کرد. به خاطر داشته باشید که سطح  نصب چمن مصنوعی باید شیب ملایمی جهت خروج آب و باران نیز داشته باشد.


خط تولید ساخت چمن مصنوعی

ساخت چمن مصنوعی می تواند در داخل کشور و توسط خود ما نیز انجام شود. این مسئله هم به تولید ملی کمک و هم برای افراد جویای کار شغل فراهم می کند. ابعاد زمین مورد نیاز برای احداث کارگاه و یا کارخانه خط تولید چمن مصنوعی بر اساس ظرفیت پیشنهادی متفاوت است اما برای شروع این کار باید حداقل زمینی به مساحت ۴۰۰۰ مترمربع داشته باشید.

میزان توان مصرفی مورد نیاز ۳۹۰ کیلو وات با ولتاژ ۳۸۰ ولت بوده و در هر شیفت کاری می توانید از ۸ تا ۱۰ پرسنل استفاده کنید. برای آنکه بتوانید یک خط تولید کامل داشته باشید به تجهیزات مختلفی مانند سیستم انتقال و توزیع مواد اولیه، دستگاههای بافت اکستروژن و فلامنت ها، دستگاه نصب سیستم و کوتینگ نهایی احتیاج دارید.

هزینه تاسیس و تولید خط تولید چمن مصنوعی با توجه به ظرفیت کار متفاوت است، اما به طور میانگین برای این کار بایستی حداقل یک میلیارد تومان سرمایه اولیه داشته باشید. در کارخانه تولید چمن مصنوعی برای تولید این تجهیز سه مرحله گره زنی، زیر سازی و کنترل کیفی انجام خواهد شد.

دستگاه شستشو چمن مصنوعی

برای شستشوی چمن مصنوعی روش های مختلفی وجود دارد، نکته قابل توجه آنکه چمن را بعد از شستشو باید خشک شویی نیز شود. برای این منظور دستگاه های شستشوی چمن مصنوعی مخصوصی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید.

به این نکته توجه داشته باشید که هنگام شستشو از شوینده های ملایم استفاده و از شستشو به وسیله شوینده های قوی اسیدی و قلیایی خودداری کنید. قبل از شست و شو حتماً به استاندارد های مخصوص با توجه به نوع چمن توجه کنید تا از هر گونه آسیب به آن در شستشو جلوگیری شود.

برای شستشوی چمن های مصنوعی از دستگاه نظافت چمن نیز می توانید استفاده کنید البته قبل از استفاده حتماً روش صحیح کار کردن با دستگاه را یاد بگیرید، زیرا استفاده اشتباه از دستگاه می ‌تواند به چمن آسیب برساند. همچنین برای شستشوی چمن های مصنوعی می توانید از خدمات کارخانه های قالیشویی نیز استفاده کنید.


استاندارد چمن مصنوعی ضد حریق

در چمن های ضد حریق از موادی که میزان اشتعال پذیری آنها پایین و یا صفر است استفاده می‌شود. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که چمن های مصنوعی ضد حریق، چمن های مقاوم تر در برابر گرما و آتش هستند و شما می توانید از آنها در مناطق بسیار گرم نیز استفاده کنید.

به این نکته توجه داشته باشید که ضد حریق بودن به معنای آتش پذیر نبودن چمن مصنوعی نیست؛ یعنی اگر که اگر یک تکه ذغال و یا ته سیگار روشن روی آن قرار بگیرد بعد از مدتی چمن شروع به سوختن خواهد کرد. البته چمن های ضد حریق مدت زمان بیشتری در برابر شعله مقاومت می کند.

برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل و آتش‌سوزی، بهتر است حداقل تا فاصله ۵ متری از چمن از وسایل آتش زا استفاده نکنید. همچنین به هیچ وجه منقل، آتش یا باربیکیو را در کنار چمن و یا روی آن قرار ندهید.

از آنجا که در مراکز عمومی و پارک ها تنوع و تعداد افراد زیاد است، امکان رعایت نشدن اصول ایمنی کم تر است. برای مثال تعداد سیگارهای روشن در این مکان ها بیشتر از جاهای دیگر است! از این رو استفاده از چمن مصنوعی نسوز در پارک ها می تواند تا حد زیادی از بروز مشکلات جلوگیری کند.

 

استفاده از چمن مصنوعی ضد حریق در ورزشگاه ها

بنابراین تمامی بخش های چمن مصنوعی در زمان نصب باید با کیفیت و دقت بالا مورد استفاده قرار گیرند در کنار کیفیت و دقت بهتر است در این مراکز از چمن مصنوعی ضد حریق استفاده شود.

چمن های مصنوعی در ورزشگاه ها به صورت مداوم در برابر تابش مستقیم نور آفتاب و بارش باران هستند. این مسئله زمانی اهمیت بیشتری خواهد داشت که زمین های چمن در شهر های گرم و شرجی ساخته شوند. خرید چمن مصنوعی مقاوم در برابر آفتاب و رطوبت برای این شهرها و شهرهای دیگر تا حد زیادی از بروز حادثه جلوگیری می کند؛ زیرا تا زمانی که مواد در حال سوختن و یا شعله آتش به صورت مستقیم روی چمن قرار نگیرد آتش سوزی اتفاق نخواهد افتاد.

 

 کاربرد چمن مصنوعی در فرودگاه

فرودگاه یکی از اصلی ترین و مهم ترین مراکز رفت و آمد در تمامی شهرها و کشورها است که امنیت، ایمنی و زیبایی فضای آن بسیار مهم و اساسی است. برای استفاده از چمن مصنوعی در فرودگاه باید کارشناسی‌ های لازم صورت گیرد و تمامی مراحل طی استانداردهای تعیین شده انجام شود، موارد مختلفی از جمله چگالی خطی، ضخامت، استحکام و دمای ذوب الیاف، وزن چمن و ارتفاع آن باید در نصب چمن مصنوعی مورد توجه قرار گیرد.

باند فرودگاه یکی از اصلی ترین و مهم ترین بخش های هر فرودگاه است که باید دارای ویژگی‌ های تکنیکی و تخصصی باشد. در کنار نصب چمن مصنوعی موضوع پاکسازی محوطه باند فرودگاه مطرح می شود. نصب چمن نباید هیچ خللی در محوطه باند و اطراف آن ایجاد کند که باعث کاهش دید خلبان و یا اخلال در فرود آمدن شود.

 

 

مورد استفاده چمن مصنوعی باشگاه

یکی از مهم ترین کاربردهای چمن مصنوعی در باشگاه های ورزشی مختلف می باشد که قبل از خرید و استفاده بهتر است بدانید که چمن مصنوعی باشگاه چه استانداردهایی دارد؟ این نوع چمن ها دارای نخ های ضد سایش و مقاوم و بافت های طبیعی و زیبایی هستند که علاوه بر افزایش ایمنی در ورزش محیط زیبا و پر انرژی را به باشگاه های ورزشی می دهند.

استانداردهای چمن مصنوعی شامل موارد مختلفی از جمله تراکم، میزان پلی اتیلن، ارتفاع و غیره می باشد. برای مثال میزان پلی پروپیلن و پلی اتیلن در تولید نخ نباید از مقدار استاندارد کمتر باشد زیرا چمن در برابر رفت و آمد، برخورد و اصطکاک مقاومت خود را از دست می دهد. همچنین تراکم چمن نباید از مقدار استاندارد کمتر باشد زیرا تراکم کم نیز باعث بروز مشکلات فوق خواهد شد.

ارتفاع مناسب برای چمن مصنوعی در باشگاه های ورزشی نیز مقداری بین ۱۵ تا ۲۵ میلیمتر است. این مقادیر مناسب ترین ارتفاع برای این باشگاه ها به شمار می‌رود، اما در مواردی نیز می‌توان ارتفاع کمتر و یا بیشتر انتخاب کرد.

 

ارتفاع چمن مصنوعی برای زمین فوتبال

چمن های مصنوعی مورد استفاده در زمین ‌های فوتبال نیز باید دارای ارتفاع استاندارد باشد تا بازیکنان به راحتی بتوانند روی آن حرکت کنند و در صورت زمین خوردن دچار آسیب جدی نشوند. این ارتفاع استاندارد در چمن های طولانی ۱۵ میلیمتر و در چمن های متوسط ۲۰ تا ۳۰ میلی متر می باشد. چمن مصنوعی فوتسال


نظر خود را ثبت کنید