زلزله ۶ ریشتری با کلانشهر کرج چه می‌کند؟

معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج گفت: اگر هزینه تخلف برای سازندگان کم باشد، همچنان شاهد رشد ساختمان‌هایی بی ضابطه و غیراستاندارد در شهر هستیم به همین دلیل به دنبال افزایش جرایم تخلفات هستیم تا دیگر سازنده‌ای به این فکر نباشد که تخلف کند و در نهایت جریمه‌اش را پرداخت کند.

احدالله احمدی پرگو در گفتگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: پس از انجام مطالعات لرزه خیزی، استحکام سازه‌ها و ساختمان‌های شهر بررسی و مشخص شد حدود ۷۰ درصد از بافت شهری کرج با وقوع زلزله‌ای شش ریشتری آسیب می‌بیند.

وی ادامه داد: البته این آسیب در همه نقاط شهر به یک اندازه نخواهد بود و بدون شک مناطق حاشیه‌ای و دارای بافت فرسوده بیش از سایر مناطق آسیب می‌بینند.

وی با اشاره به وسعت بافت فرسوده کرج گفت: این شهر هزار هکتار بافت فرسوده دارد و حدود دو هزار هکتار نیز مشمول طرح بازآفرینی شهری هستند که محلاتی مثل اخترآباد، حصارک بالا و پایین، حسن آباد، اوقافی‌ها و محله مصباح جزئی از این مناطق هستند.

پرگو با بیان اینکه به دنبال افزایش دفاتر تسهیلگری در مناطق مختلف شهر برای شناسایی محلات هدف طرح بازآفرینی شهری هستیم، تصریح کرد: تا کنون پنج دفتر راه اندازی شده و پنج دفتر نیز تا دو ماه آینده افتتاح می‌شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج با اشاره به اعتبار اختصاص یافته در سال جاری برای بازسازی بافت فرسوده و اجرای طرح بازآفرینی شهری گفت: امسال ۲۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای این حوزه تخصیص یافته که شامل طرح‌هایی مثل ایجاد پارک، بازگشایی معابر، آسفالت، مقاوم سازی ساختمان‌ها و ... محلات و مناطق هدف است.

این مسئول در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به ضرورت افزایش جرایم ساختمانی برای جلوگیری از وقوع تخلفات، خاطرنشان کرد: اگر هزینه تخلف برای سازندگان کم باشد، همچنان شاهد رشد ساختمان‌هایی بی ضابطه و غیراستاندارد در شهر هستیم به همین دلیل به دنبال افزایش جرایم تخلفات هستیم تا دیگر سازنده‌ای به این فکر نباشد که تخلف کند و در نهایت جریمه‌اش را پرداخت کند.

نظر خود را ثبت کنید