وزیر اسرائیل: حتی با فروش یک پیچ از جنگنده «اف ۳۵» به کشورهای خاورمیانه مخالف هستیم

وزیر اسرائیل: حتی با فروش یک پیچ از جنگنده «اف ۳۵» به کشورهای خاورمیانه مخالف هستیموزیر امور شهرک سازی رژیم صهیونیستی تاکید کرد که آنها حتی با فروش یک پیچ جنگنده های اف ۳۵ به کشورهای خاورمیانه مخالف هستند.

به گزارش شفقنا به نقل از آرتی عربی، تساهی هانگبی وزیر امور شهرک سازی اسرائیل که از نزدیک ترین افراد به نتانیاهو نخست وزیر به شمار می آید در گفت و گویی که با رادیو «اف ام ۱۰۳» داشت، گفت: ما با فروش حتی یک پیچ از جنگنده « اف ۳۵» به هر کشوری از خاورمیانه حتی چنانچه با آنها صلح و روابط دوستانه ای داشته باشیم مخالف هستیم.

او ادامه داد: این موضع گیری ما است که پیش از این هم آن را اعلام کردیم و در هفته های اخیر هم درباره آن شفاف سازی کردیم و توضیح دادیم. حتی اگر آمریکا باوجود مخالفت ما چنین جنگنده های را در اختیار امارات قرار گذارد بازهم ما راه برتری نظامی در منطقه را پیدا خواهیم کرد.

وزیر شهرک سازی رژیم اشغالگر قدس تصمیم واشنگتن برای فروش جنگنده های پیشرفته « اف ۳۵» به ترکیه را با وجود مخالفت مقامات اسرائیلی یادآوری کرد که در نهایت آمریکا بعد از آنکه ترکیه سامانه دفاع موشکی اس ۴۰۰ را از روسیه خریداری کرد چنین معامله ای با ترک ها را متوقف کرد.

او ادامه داد: آمریکا پیش از این با توصیه ما برای عدم فروش اف ۳۵ به ترکیه مخالفت کرد این درحالی بود که ترکیه دشمن ما نبود اما ما احتمال می دادیم که درگیری با آنها پیش بیاید. بهتر است که آمریکایی ها این بار با پیشنهاد ما مخالفت نکنند.

بعد از توافق اخیر امارات و اسرائیل برای روند عادی سازی روابط بعضی از رسانه ها نوشتند که فروش جنگنده اف ۳۵ به امارات یکی از پیش شرط های این توافق بوده است که وزیر شهرک سازی رژیم صهیونیستی چنین چیزی را رد کرد.

پیش از این هم بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی مخالفت خود را با فروش جنگنده های اف ۳۵ آمریکا به امارات اعلام کرد که همین باعث شد تا طبق اعلام رسانه ها نشست سه جانبه امارات، اسرائیل و آمریکا لغو شود.


نظر خود را ثبت کنید