نخست‌وزیر سودان موضع دولتش درباره عادی سازی با اسرائیل را برای پامپئو شفاف‌سازی کرد

نخست‌وزیر سودان و پمپئونخست وزیر سودان امروز، سه‌شنبه در دیدار با مایک پامپئو تصریح کرد: مرحله گذار که ائتلاف آن را هدایت می‌کند برای تکمیل روند گذار است و دولت مسؤولیتی در خصوص عادی سازی روابط با اسرائیل ندارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در بیانیه وزارت فرهنگ و اطلاع‌رسانی سودان درباره سفر مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا و درباره درخواست آمریکا مبنی بر عادی سازی روابط با اسرائیل آمده است: عبدالله حمدوک، نخست وزیر سودان به وزیر خارجه آمریکا توضیح داده است که مرحله گذار یا موقتی که ائتلافی گسترده آن را هدایت می‌کند برنامه‌های مشخصی در خصوص تکمیل روند گذار و تحقق ثبات در کشور دارد تا انتخابات آزاد برگزار شود لذا دولت موقت مسؤولیت و وظیفه‌ای فراتر از این ماموریت درخصوص عادی سازی با اسرائیل ندارد و این امر بعد از تکمیل سیستم حکومت موقت و دوره انتقالی مورد بررسی است.

نخست وزیر سودان از دولت آمریکا خواست مساله خط زدن نام این کشور از لیست کشورهای حامی تروریسم و مساله عادی سازی با اسرائیل را از هم جدا کند.

همچنین در این بیانیه آمده است: حمدوک با پامپئو که برای سفر یک روزه به خارطوم سفر کرده به بررسی اوضاع کشورش، روند انتقالی و روابط دوجانبه دو کشور و تلاش‌ها برای حذف نام سودان از لیست کشورهای حامی تروریسم پرداخت.

نخست‌وزیر سودان به وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد: دولت سودان مساله حمایت از غیرنظامیان در دافور را مورد توجه بسیار خود قرار داده و عملیات ایجاد سازوکار امنیتی برای حمایت از جان غیرنظامیان در دارفور را برای او تشریح کرد.

وزیر خارجه آمریکا نیز بر حمایت کشورش از روند انتقالی در سودان، حمایت از روند صلح و تلاش‌ها برای برقراری امنیت و ثبات در دارفور و بقیه مناطق شاهد درگیری تاکید کرد.

او به تدابیر حمایت از غیرنظامیان در دارفور در مرحله آینده توجه نشان داد.

همچنین نخست‌وزیر سودان در توییتر نوشت: مذاکرات "شفاف و صریحی" با وزیر خارجه آمریکا داشتم که شامل حذف نام سودان از لیست حامی تروریسم دولت آمریکا بود.

او افزود: مذاکرات حول حمایت آمریکا از دولت سودان به رهبری غیرنظامیان بود و ما به گام‌های مثبت ملموس در حمایت از انقلاب بزرگ دسامبر در سودان امیدواریم.


نظر خود را ثبت کنید