اظهارات وزیر اقتصاد درباره "دارا دوم"

اظهارات وزیر اقتصاد درباره کسانی که 2 میلیون دارا یکم را با تخفیف خریدند، می‌توانند سه میلیون تومان از دارا دوم با تخفیف خریداری کنند.

به گزارش ایلنا، فرهاد دژپسند در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سیاست دولت حمایت از بازار سرمایه است اظهار داشت: ‌البته این موضوع نباید با تضمین معادل شود.

وی افزود: بر اساس قرار قبلی پذیره‌نویسی دارا دوم امروز آغاز شد یعنی هر فرد می‌تواند تا سقف پنج میلیون تومان از این سهام را خریداری کرده و از 20 درصد تخفیف برخوردار شود، یعنی از ثروت بهره‌مند خواهد شد.

وزیر اقتصاد درباره امکان خرید کسانی که دارایکم را خریداری کرده‌اند، گفت: پاسخ این است که مثلا کسانی که 2 میلیون دارا یکم را با تخفیف خریدند، می‌توانند سه میلیون تومان از دارا دوم با تخفیف خریداری کنند.

وی با بیان اینکه این امکان فراهم شده که هر کسی با یک کارت ملی می‌تواند از سهام برخوردار شود، تاکید کرد: دولت اگر دنبال درآمدزایی برای خودش بوده تخفیف درنظر نمی‌گرفت می‌توانست یک صندلی مدیریتی در نظر بگیرد علاوه بر اینکه 20 درصد تخفیف نمی‌داد 20 درصد نیز اضافه دریافت داشت.

دژپسند با بیان اینکه با این اقدام فراگیر به سمت توزیع ثروت و اصلاح نظام توزیع درآمد خواهیم رفت یادآور شد: اهتمام جدی دولت تقویت بازار سرمایه است اما اقتضای آن این است که مردم اجازه ندهند دیگران سوء‌استفاده کنند.


نظر خود را ثبت کنید