بیمارستان های مازندران به استقبال نوروز رفتند

ساری - ایرنا - بیمارستان ها و مراکز درمانی مازندران در آستانه بهار سال 96 با به روز رسانی امکانات ، نهائی کردن جدول خدمات دهی به شهروندان و گردشگران و پیش بینی تجهیزات و تخصص های مورد نیاز در تعطیلات سه هفته ای ، به استقبال نوروز رفته اند.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مازندران که همه ساله تجربه خدمات دهی به میلیون ها مسافر را در تعطیلات نوروزی دارند ، تدابیر ویژه ای اندیشیده اند تا در فعالیت بیمارستان های دولتی در مناطق مختلف همپوشانی ایجاد شده و از این طریق مسافران نوروزی برای دریافت خدمات تخصصی درمانی در صورت نیاز ، با مشکل مواجه نشوند.
جانشین معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این باره به خبرنگار گفت که تمامی بیمارستان های دولتی و غیر دولتی استان در تعطیلات نوروزی علاوه بر بهینه سازی تجهیزات ، در بعد نیروی انسانی هم مورد توجه ویژه قرار گرفته اند.
دکتر حامد روحانی زاده با تاکید بر آماده باش کادر درمانی بیمارستان های دولتی در مدت تعطیلات نوروزی به خاطر گردشگر پذیر بودن مازندران ، افزود : برای تعطیلات نوروزی 36 بیمارستان دولتی ، خصوصی و تامین اجتماعی با حدود چهار هزار تخت بیمارستانی خدمات ویژه ای را برای روزهای تعطیل نوروزی انجام می دهند.
به گفته وی ، علاوه بر داروخانه های شبانه روزی سطح شهر ، تعدادی از داروخانه های دیگر نیز در شهرهای مسافرپذیر خدمات ارائه می دهند.
روحانی زاده افزود : براساس توافق با سازمان نظام پزشکی استان ، حدود 20 تا 25 درصد از پزشکان متخصص نیز در روزهای تعطیل نوروزی در مطلب و کلنیک های خصوصی پزشکی خدمات درمانی به بیماران می دهند.
جانشین معاونت درمان انشگاه علوم پزشکی مازندران فعالیت کلنیک های تخصصی تحت مدیریت دانشگاه علوم پزشکی بویژه در هفته دوم تعطیلات را از دیگر برنامه های سلامت محور برای خدمات رسانی به مسافران و شهروندان مازندرانی اعلام کرد.
روحانی زاده تقسیم بندی بیمارستان های استان به پنج بلوک برای همپوشانی خدمات درمانی تخصصی را از دیگر برنامه ها در نوروز سال 96 عنوان کرد و گفت که در هر یک از بیمارستان های شهرستان های بهشهر ، ساری، قائمشهر، آمل و چالوس متخصصان پزشکی حضور دارند و بیمارستان های استانی را خدمات همپوشانی می دهند.
به گفته وی ، برای تامین دارو بیماران خاص با داروخانه هماهنگی انجام شده و برای دیالیزیها نیز با بیمارستان ها برای پذیرش هماهنگ شده است.
وی تعداد پذیرش بیماران را در مراکز درمانی دولتی مازندران در یک سال گذشته افزون بر 2 میلیون و 300 هزار نفر اعلام کرد.
روحانی زاده بازرسی از رستوران ها و بررسی مواد غذایی طبخی این رستوران ها را با دستگاههای شورسنج ، رطوبت سنج و سنجش روغن آشپرخانه و حرارت سنجی را از دیگر کارکرد دانشگاه در تعطیلات نوروزی عنوان کرد.
براساس آمار در تعطیلات نوروزی سال 95 مازندران میزبان حدود 12 میلیون نفر شب مسافر بود.
خبرنگار : حسین فلاحتی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
6982/1654

نظر خود را ثبت کنید