آغاز همکاری پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و اتحادیه پوشاک

تفاهم‌نامه همکاری بین پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی و اتحادیه پوشاک در محل پارک امضا شد.

به گزارش ایسنا، مراسم امضای تفاهمنامه بین پارک ملی علوم و فناوریهای نرم و صنایع فرهنگی با اتحادیه پوشاک 2 آذر با حضور دکتر محمد حسین ایمانی خوشخو، رییس پارک ملی و ابوالقاسم شیرازی، رییس اتحادیه پوشاک تهران در محل پارک برگزار شد.

دکتر  ایمانی خوشخو در این مراسم با اشاره به این‌که در شرایط فعلی جامعه گفت: کرونا هرروز درحال بدتر شدن است و دنیا این‌گونه دورانی را تجربه می کند که در جنگ و گریز است. بنابراین در شرایط فعلی چنین هم اندیشی و رویدادهایی می تواند منشا بسیاری از اتفاقات خیر و خوش برای جامعه باشد و امیدواریم از این تفاهم نامه قراردادهای خوبی بیرون بیاید.

رییس پارک ملی علوم و فناوریهای نرم و صنایع فرهنگی در ادامه افزود: به عقیده من هر جا حتی اگر رکود هم باشد می‌توانیم رونق ایجاد کنیم و این مهم از فرهنگ ریشه میگیرد. این‌که بخواهیم دست روی دست بگذاریم و بگوییم چه می‌شود و چه نمی‌شود، نتیجه ای برای کشور به همراه ندارد و باید قدم برداریم تا به کشور کمک کنیم. در همین راستا برآن شدیم تا نخستین شهر خلاق را با همکاری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری_صنعتی و ویژه اقتصادی در کیش دایر کنیم.

ایمانی خوشخو تاکید کرد: باید به دنبال این باشیم که بالاخره کرونا تمام می‌شود و باید به فکر پسا کرونا باشیم و در جایی قرار بگیریم که پسا کرونای صفر نداشته باشیم، بلکه تا حدودی کار را جلو برده تا بتوانیم راحت به نتیجه برسیم. درست است که دوران کرونا سخت است اما پسا کرونا اگر تسلیم شویم و دست روی دست بگذاریم پسا کرونای سختتری خواهد بود.

فرهنگ بزرگترین و مهم‌ترین ابزار دیپلماسی عمومی

وی افزود: این مهم که در فرهنگ و هنر پویایی وجود دارد و هیچ وقت درجا نمیزند، حتی اگر سخت‌ترین موانع پیش رویش باشد را نباید از یاد برد. در واقع می توان گفت فرهنگ بزرگترین و مهم‌ترین ابزار دیپلماسی عمومی است و باید از ویژگی‌های آن استفاده کنیم.

دبیر شورای هنر شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: بنابراین فرهنگ خاصیت خود را در چنین شرایطی نشان میدهد که کشور در شرایط سخت اقتصادی قرار گرفته است.در همین راستا پوشاک نیز با فرهنگ عجین شده ، زیرا اگر بخواهیم فرهنگ و هنر را از پوشاک بگیریم شاید به سمت جوامع بدوی برویم که در مبازره با طبیعت خود را می پوشاندند. وقتی اسم فرهنگ و هنر می آید پوشاک معنی پیدا می کند. حتی در گردشگری نیز ما پوشاک را جذبه فرهنگی و گردشگری می‌دانیم. بسیاری از گردشگران در مناطق روستایی جذب لباس، فرهنگ، و هنر زنان و مردان روستایی مان می شوند، چرا که دریایی از رنگ، هنر و اصالت را می توان در آن دید.

رییس پارک ملی علوم و فناوریهای نرم و صنایع فرهنگی عنوان کرد : همانطور که معماری را نیز باید جزیی از فرهنگ دانست، زیرا اگر فرهنگ و هنر را از معماری مان بگیریم دیگر از آن چیزی نمی‌ماند؛ انگار روح را از جسم گرفتهایم. آنچه که معماری را یکی از شاخه‌های هویت و مناطر زیست می‌کند، هنر است. براین مبنا امروز خوشحالیم که به عنوان تنها پارک ملی در حوزه فرهنگ و هنر در کشور توانسته‌ایم دامنه کارهایمان را به سمتی ببریم که هم هنر و هم اقتصاد در آن باشد.

ایمانی خوشخو تاکید کرد: جمله‌ای از رهبر معظم انقلاب وجود دارد که شاید کمتر کسی به آن توجه کرده باشد که می‌فرمایند: «ارتقاء کمی و کیفی مصرف و تولید محصولات و کالاهای فرهنگی جز با سیاستگذاری‌های درست و اقدام پیگیر و مستمر و به صحنه آوردن همه ظرفیت‌های ملی این عرصه، ممکن نخواهد شد. بازمهندسی ساختار فعالیت‌ها و مدیریت‌های فرهنگی با چنین رویکردی لازمه موفقیت در این آوردگاه تاریخی فرهنگی است.»

هنر فقط سینما و موسیقی نیست، پوشاک نیز هنر است

وی افزود: زمانی که این صحبت را رهبر فرموند به این نتیجه رسیدیم که ما نمی‌خواهیم فقط حمایت کنیم و فعالیتی کرده باشیم، ما به دنبال خلق هستیم تا به اهالی فرهنگ و هنر بگوییم پوشاک در هنر قد افراشته می کند؛ هنر فقط سینما و موسیقی نیست، پوشاک نیز هنر است تاجایی که چون نقش اجتماعی واقتصادی بازی می‌کند شاید فراتر از آن نیز باشد  بنابراین شما در صحنه و ما در کنار شما می کوشیم.

رییس پارک ملی علوم و فناوریهای نرم و صنایع فرهنگی عنوان کرد: یقین بدانید سه رأس مثلث هنر، فرهنگ و پوشش را در این جا می‌توانیم شکل دهیم و این اتفاق مثبتی در کل کشوری خواهد بود که منابع سنتی آن روبه اتمام است.

وی افزود: حتی اگر تحریم ها هم برداشته شود باید دانست نفت رو به اتمام است و  دنیا از منابع فسیلی فاصله گرفته است، در چنین شرایطی باید دنبال چاه های نفتی جدیدی بگردیم که هم بازار داشته باشد و هم به خارج وصل نباشد که یکی از آن چاه های نفتی بزرگ تمام نشدنی پوشاک است و می توانیم ثابت کنیم راه‌های جدیدی برای توسعه کشور وجود دارد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، در این مراسم از طرح مرکز نوآوری مد و لباس (مُدارا) و همچنین طرح جشنواره مد، لباس و طراحی با عنوان آینده و فناوری در پوشیدنیها بهار 1400 رونمایی شد تا این اقدامات بتواند مبدایی برای بهترین اتفاقات در حوزه مد و لباس باشد.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید