چاپ مقاله‌ محقق ایرانی در مجله‌ ساینتومتریکس

  • تاریخ انتشار : 1399/9/4 ساعت : 12:30 - 3 سال قبل
  • از گروه : علمی
  • زیرگروه : پژوهش
مقاله‌ی عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات سیاست علمی درباره‌ی نسخه‌های اصلاحی مقالات کووید-۱۹ و پیامدهای آن در حوزه درمان و سلامت در مجله‌ی ساینتومتریکس منتشر شد.

به گزارش ایسنا، در پاسخ به پاندمی کنونی، دانشمندان سراسر دنیا در حوزه های موضوعی مختلف، مطالعات گسترده‌ای را برای یافتن راهکارهای موثر انجام داده‌اند. این اقدامات به تولیدات بسیار در حوزه علم و فناوری منتج شد و فضای ارتباطات علمی را دگرگون ساخت. در کنار انتشار پژوهش‌ها و مقالات بسیار، گروهی از مقالات اصلاح و گروهی سلب اعتبار شدند که روال مرسومی در فضای علمی است.

پژوهش دکتر شیما مرادی، عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور و ساجده عبدی در راستای موضوع مطرح شده در بالا، با عنوان  "آسیب شناسی اصلاحات در انتشارات حوزه کووید ۱۹ " به موضوع "اصلاح در علم" و نسخه های اصلاحی مقالات ‌کووید ۱۹ پرداخته و پیامدهای آن را در حوزه درمان و سلامت بررسی کرده است. در انتهای این مقاله نیز توصیه‌هایی کاربردی برای برون رفت از حیث نمایه‌سازی، بازیابی، مدیریت انتشار، و ارزیابی ارائه شده است.

بنا بر اعلام روابط عمومی مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور، این مقاله به جهت رویکرد نوآورانه‌اش مورد توجه قرار گرفته و در نشریه معتبر ساینتومتریکس (JCR Q1) به چاپ رسیده است‌.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید